zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

R.O.N.   |    |  14 september 2009
Reactie: Waar gaan we naar toe met verantwoordingen dat sollicanten niet benaderd zouden willen worden door bedrijven....
 

Lessen uit het verleden: tijd voor een terugblik

Brigitte   |    |  14 september 2009
Reactie: Proficiat voor de tweehonderdste ''nieuwsbrief''. Ik wens Frank evenveel inspiratie en voldoening voor de toekomst.
Voor mij was dit de gelegenheid om enkele van zijn vorige artikels te lezen en te ontdekken dat deze website juist 10 jaar bestaat, wanneer komt daar een woordje over?
Brigitte
 

Hoe zorg ik dat een produktieleider \'opgeruimder\' wordt?

M   |    |  14 september 2009
Reactie: 5S methode is inderdaad de beste tool ervoor en afhankelijk van de grootte van de productieruimte doe je er max. 1 maand erover om orde op zaken te krijgen en dan komt de clou, je heb dan nog eens 3 maanden nodig om dit zo te houden. Mensen vallen heel vaak terug op oude gewoontes en als je dit niet begeleid ziet het binnen de kortste keren weer als een puinhoop uit. Breng ook een kort bezoek bij de productieleider thuis als het daar netjes en opgeruimd is dan ziet de toekomst van de productieruimte er hoopvol uit.
Het is geen gemakkelijke taak spreek hier uit ervaring heb dit reeds bij 8 productiehallen succesvol uitgevoerd. Daarna zie je niet alleen de productie stijgen maar de ook de medewerkers zitten dan ook beter in hun vel.
Succes
 

Salesblog: Hoe scoort uw website beter in zoekmachines?

Jacqelien   |    |  14 september 2009
Reactie: De tip hierboven om aan anderen te vragen welk trefwoord zij zouden gebruiken is heel bruikbaar. Ik heb er ook nog één.

Bedenk ook zelf diverse trefwoorden voor je dienst of product. Hierbij kan Word heel nuttig zijn. Typ een woord in, selecteer het en kies onder de rechter muisknop synoniemen. Vaak komt er dan een heel rijtje woorden waar je wat aan hebt.

Jacqelien
 

Hoe zorg ik dat een produktieleider \'opgeruimder\' wordt?

J   |    |  14 september 2009
Reactie: De neiging is om wat tips naar je te slingeren of welgemeend advies. Echter ik denk dat je de meeste al geprobeerd hebt. En al zou ik je iets geven dat ik heb zien werken, het werkt niet altijd. Kortom het is oppervlakkig en boort niet door tot de kern van de zaak.

Als je het boek en bestseller De Drie wetten van Prestatie van mijn vriend en collega Steve Zaffron bestudeert, (te koop op www.managementboek.nl) krijg je wellicht een inzicht in een nieuwe manier van kijken naar dit fenomeen. Dan is zijn gedrag gecorreleeerd met hoe de wereld voor hem verschijnt (wat je ook zegt voor hem is het compleet logisch, en voor de man in Eindhoven ook en beiden hebben andere gecorreleerde acties. En daar dat in taal (een conversatie) verschijnt en er een manier van taalgebruik (toekomst gericht taalgebruik) is dat niet slechts antwoorden geeft en beschrijft (op het verleden gebaseerd) kan een conversatie transformeren hoe de wereld voor deze mensen verschijnt. En dus de acties die gecorreleerd zijn kunnen dan verschuiven, met als gevolg een schone werkvloer hoger kwaliteit en betere productiviteit. Kennis, tips antwoorden, simulaties cases etc. zijn meestal niet voldoende om hoe de wereld voor iemand verschijnt te transformeren, en dus zijn gecorreleerde acties te transformeren. In het boek staat een heel mooi voorbeeld van staalgigant Charles Schwaab die een vergelijkbaar issue transformeerde in een van zijn vestigingen door een 6 op de grond te schrijven (lees in het boek meer) . Kortom binnen het huidige model voor presteren krijg je veel tips kennis en uitleg maar geen TOEGANG tot actie op je vraag. Lees het boek zou ik zeggen en probeer eens te kijken door het model van de drie wetten van prestatie. Dat is een eerste begin. Maar dan kan het wel eens simpel worden en inspirerend (let op ik zei niet makkelijk) Veel plezier!
 

Netwerken is zwemmen met haaien

Chantelle de Ruijter   |    |  14 september 2009
Reactie: En als we netwerken vervangen door zakelijk flirten?

Dan gaat het er om de ander centraal te stellen om hem of haar voor je te kunnen winnen.
En dat kan je alleen bereiken als je oprechte interesse toont in de ander en een positieve creëert.
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

sandra   |    |  14 september 2009
Reactie: En dan lopen bedrijven te klagen waarom ik zo veel vertel met zo min mogelijk gegevens. Mijn adres laat ik weg uit de database. Ze kunnen me bellen of mailen. Verder vermeld ik ook dat ik niet door detacheringsbureau's wil benaderd worden. Ook op mijn C.V. staan geen bedrijfsnamen,aangezien er recruiters zijn die achter je rug info gaan vragen.
Als je een keertje met een werkgever niet door een deur kan is het vervelend dat ze dit achter je rug gaan vragen en het ook met je bespreken. Terwijl ik er helemaal geen toestemming voor heb gegeven. Ik dacht dat je referenties zelf mag geven en niet dat het bedrijf dit maar even VOOR je doet.
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Ton van der Lee   |    |  14 september 2009
Reactie: Hoe de wet ook in elkaar zit, het zal wel met een sisser aflopen. Ik denk dat een persoon die een CV op een vacaturebank plaatst graag op die manier in contact komt met een potentiele nieuwe werkgever. Daar vallen bemiddelaars dus niet onder! je zou op een CV moeten kunnen aangeven dat je niet door dergelijke bedrijven benaderd wil worden. Als je via een bemiddelaar aan de bak geholpen wil worden moet je je maar bij zo'n club aanmelden. En als zij je toch benaderen kan de boete niet hoog genoeg zijn.
 

‘Werknemer moet zelf weten wanneer hij met pensioen gaat’

sandra   |    |  14 september 2009
Reactie: In Griekenland kan het wel. Daar kun je zelf bepalen wanneer je met pensioen gaat. Wat ook zou helpen is als je 40 jaar hebt gewerkt om dan te stoppen. Een bouwvakker begint vaak op zijn 18de is zwaarder als je 58 jaar bent,dan een minister van 58 jaar. Of zorg dan in ieder geval voor dat een bouwvakker van 58 op kantoor kan werken tot zijn 67ste Want dat vind ik er onrechtvaardig aan. Je kunt deze mensen die in bouw werken of langs de weg toch niet tot hun 67 te laten werken Dat een bouwvakker net zoveel kans had om op een hbo/wo niveau te kunnen studeren. Maar vwg pech in zijn leven dat niet heeft kunnen doen.
 

Hoe zorg ik dat een produktieleider \'opgeruimder\' wordt?

Harold   |    |  14 september 2009
Reactie: Dit is een goede kans om de lean tool ''5S'' te implementeren.
(met management support natuurlijk)
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Brechtje Smidse   |    |  14 september 2009
Reactie: Dit is pure onzin en alleen maar bedoeld om onrust te stoken bij vacaturesites en hun klanten. Schandalig dat een bedrijf als SalesProfs (bron van dit bericht) zich blijkbaar van deze methoden moet bedienen om enigszins de concurrentiestrijd te kunnen voeren....
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Bram Sommers   |    |  14 september 2009
Reactie: Het persbericht dat dit verkondigde is gebaseerd op pure onzin. Wel jammer dat Managersonline dit klakkeloos overneemt, zonder eerst de feiten te checken. Deze wetgeving is namelijk al lang van kracht voor consumenten (en werkzoekende zijn consument), de nieuwe wetgeving gaat over bedrijven.

Jurist Arnoud Engelfriet van ICTRecht stelt op Rectec.nl:

''Voor consumenten geldt dat je ze niet mag benaderen zonder toestemming. Bij de voorwaarden voor je CV op monsterboard (en anderen) zetten geef je daar toestemming voor en dus is er niets aan de hand. Idem voor mensen die ‘career oppertunities’ open hebben staan op Linkedin.''

Dit zou voor geen enkele recruiter iets nieuws mogen zijn. Ook niet nieuw is dat SalesProfs (verzinner van dit persbericht) vaker probeert om vacaturesites zwart te maken.

Interessant is echter, dat dezelfde jurist zegt: ''de echte impact voor W&S bureaus zit elders. Onderdeel van deze wetgeving is namelijk ook dat je als organisatie verplicht bent om te voldoen aan de wens van een partij (ook een bedrijf dus) dat je deze niet meer mag benaderen via welk medium dan ook (tenzij je klant bent). Dus wanneer W&S bureau A mij belt n.a.v. een vacature en ik geef aan dat ik dit niet op prijs stel en ze me nooit meer mogen benaderen, mogen ze dit ook niet. Wanneer een bureau dat dan alsnog doet, zijn ze strafbaar.'' Dus SalesProfs kan zich beter hier even op focussen....
 

‘Werknemer moet zelf weten wanneer hij met pensioen gaat’

MC Pasch   |    |  14 september 2009
Reactie: Aha RV of wie je ook bent ik kom je hier ook weer tegen. Het zit je nogal hoog die leerplichtwet. Ik hoop dat je een leuke baan vindt. Zelf vind ik dat ouderen zelf moeten kunnen bepalen wanneer ze willen stoppen. Dit is nou zo kinderachtig om voor een ander te beslissen. Dit land hangt van teveel regels aan elkaar. Je kunt beter een gemotiveerd ouder iemand hebben dan een jong iemand die zich vaak ziek meldt. Die zijn er ook. Alhoewel RV weer het tegendeel bewijst. 65-plussers eruit gooien met reorganisaties is hooguit onbeschoft. Zij die de welvaart hebben opbouwen kun je geen trap onder hun kont geven. Ook daar zou tegen gedemonstreerd moeten worden. Het is wel zo dat al die jongeren hier nog steeds van geprofiteerd hebben.
 

Zes tips voor een inspirerende werkplek

J. Rommens   |    |  14 september 2009
Reactie: Ik vind het niet nodig dat een manager budget krijgt om zijn of haar kamer wat sfeervoller in te richten. Ik heb het gewoon zelf gedaan, op eigen kosten. Het is immers mijn kamer/kantoor en ik vind het fijn om zelfgekozen spulletjes daar weg te zetten of te hangen. Onnodig dat mijn werkgever dat nog eens moet gaan betalen. Dat krijgen de andere medewerkers toch ook niet vergoed ? Dat onderdeel maken van je onderhandelingen vind ik weer typisch iets wat thuishoort bij de graaicultuur.

Het kantoormeubilair en de werkplek zelf worden door de werkgever betaald en zo hoort dat ook. Schilderijtjes, beeldjes, een mooie sfeerlamp of foto's die betaal ik bij voorkeur zelf en die verhuis ik ook weer mee dan natuurlijk ;) Een managerssalaris laat dat heus wel toe...
 
< vorige 1231 1232 1233 1234 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10