zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Minder zakenreizen door geldgebrek

Esther   |    |  16 september 2009
Reactie: In het zakenwereldje draait het grotendeels toch om wat voor product / dienst je te bieden. Het heeft meer zin te investeren in je bedrijf dan in dure business class vliegtickets en luxe zaken hotels. Ik zie wel een trend dat vakbeurzen drukker worden en hier meerdere afspraken / vluchtige gesprekken plaatsvinden (een soort twitteren maar dan live op de werkvloer).
 

Hoe zorg ik dat een produktieleider \'opgeruimder\' wordt?

Anske Plante Professional Organizing   |    |  16 september 2009
Reactie: Ik denk dat je in gesprek moet gaan met de productieleider zelf om na te gaan wat er aan de hand is. Rommel is vaak een uiting van iets anders. Iets dat blokkeert. Daarom is rommel ook niet het probleem dat je aan moet pakken. Maar vaak ''lost'' dat op, als andere problemen zijn besproken.
Ga zeker niet iemand vergelijken met een andere vestiging, want dan zou zo'n productieleider helemaal in de slachtoffer-rol kunnen kruipen. Maar probeer hem te motiveren.
Zoek in ieder geval naar een reden/doel waarom de kantine ''netjes'' zou moeten zijn. Als er geen ''rommel'' is, houdt iedereen het vaak ook netter. Iedereen komt in de kantine om uit te rusten. Dus dan is het prettig als het een rustgevende omgeving is. Zo kun je een heleboel doelen formuleren waarom het belangrijk is dat iets er ordelijk uit ziet. Maar laat het hem zelf formuleren.
En ondersteun iemand.
Het heeft weinig zin om hem een plan te laten maken, als hij bv met andere dingen zit. Laat hem praten, ondersteun hem bij het formuleren en help hem bij het eerste opruimen. Coach hem daarna kort om te volgen hoe het gaat.

Veel mensen blijken het gewoon moeilijk te vinden om de eerste stap te zetten richting verandering. Vaak hebben ze ''alleen'' een steuntje in de rug nodig.
Misschien belangrijk dat een ''vreemde'' hierbij helpt.

Professional organizers helpen mensen bij die eerste stap richting verandering.

Succes!

www.anskeplante.nl
 

Vijftien manieren om een presentatie te verknallen

jordi   |    |  16 september 2009
Reactie: Hey Esther

kan je de link naar het filmpje op YouTube nog eens vermelden? De link werkt namelijk niet.

Dank!
 

Vijftien manieren om een presentatie te verknallen

wendy van Disseldorp   |    |  16 september 2009
Reactie: Ik vind het inderdaad ook erg interessant dat hier bijna alleen ingegaan wordt op de hulpmiddelen. Een presentatie gaat toch eigenlijk over het boeien van het publiek aangaande jouw onderwerp? Ik maak deze opmerking wel vanuit mijn beroep als trainer en kan me voorstellen dat een powerpoint erg effectief kan zijn voor droge informatie-overdracht. Mijn ervaring blijft echter dat hoe meer er in die powerpoint staat, hoe minder ik geboeid ben door de presentatie.

Wellicht dat functionarissen die veel presentaties moeten geven beter geholpen zijn met presentatie-technieken en methoden waarmee ze het publiek kunnen boeien.
Hierbij kan de beginvraag 'What's in it for them?' oftewel waarom zouden mensen eigenlijk naar je komen luisteren? Hoe zou wat jij te zeggen hebt aantrekkelijk voor hen gemaakt kunnen worden? ... een goede start zijn.
 

Communicatiemedewerker paste vakantie aan door crisis

J Appels   |    |  16 september 2009
Reactie: Wat een zinloos artikel. Waarover zegt dit iets? Over de persoonlijke omstandigheden van deze professionals of over de economische situatie van de organisaties waarvoor zij werken? Of...? Ik kan nog wel tig oorzaken bedenken waar een dergelijke conclusie aan kan worden verbonden. Zo lang USG geen mededelingen doet over de oorzaken van deze uitkomst, lijkt het me niet waard de conclusie te publiceren.
 

Vijftien manieren om een presentatie te verknallen

Esther   |    |  16 september 2009
Reactie: Nog een tip: pas op met powerpoint, ook wel powerpoison. Zie dit (http://www.youtube.com/watch?v=Rp8dugDbf4w) filmpje op youtube over hoe het mis kan gaan. Dus: beperk het aantal slides, en beperk per slide de informatie. Je wilt niet dat mensen gaan lezen, maar dat ze luisteren. Als je wilt dat ze lezen, stuur ze dan een tekst.
Bij de NASA weten ze inmiddels waar overmatig gebruik van powerpoint toe kan leiden: tot het over het hoofd zien van wat echt belangrijk is. Enkele maanden voordat in 2003 de Spaceshuttle Colombia crashte was de NASA namelijk wel degelijk gewaarschuwd voor mogelijke beschadiging van de vleugels van de Shuttle. Maar de waarschuwing zat verstopt in een lijst van bulletpoints op pagina 'zoveelentwintig' van en powerpointpresentatie. Conclusie: weet wat je wilt vertellen, formuleer een boodschap en stort niet (heel respectloos ook) bakken met informatie uit over je publiek.
 

Werknemers Roto Smeets leveren vrijwillig loon in

Paul Baas   |    |  16 september 2009
Reactie: Roto Smeets de Boer heeft schaalvergroting vanaf de eerste afstoting van de drukkerijen bij VNU voorop gesteld. Er werd ook in die periode veel winst gemaakt door de indiviuduele bedrijven, die reeds een lange geschiedenis hadden in de drukkerijwereld. De meeste bedrijven zagen zelfstandigheid als een voorwaarde om goede resultaten te behalen echter de holding ging op overnamepad en streefde naar uniformiteit. Dit heeft geleid tot een groot en moeilijk te sturen schip. De noozakelijke spirit van de individuele bedrijven, nodig om te overleven in deze markt, verdween grotendeels en dus ook de moeizaam bereikte winsten. Ook hier laat de geschiedenis weer eens zien dat de daadkracht van een individueel bedrijf sterker is dan de kracht van een grote reus. Weerzinwekkend goed dat medewerkers loon inleveren, zoveel betrokkenheid na vele moeilijke jaren. Gun die mensen dat ook de identiteit van een eigen bedrijf. Paul Baas, voormalig directielid
 

Vijftien manieren om een presentatie te verknallen

Floris de Monchy   |    |  16 september 2009
Reactie: Kijk ook eens op Youtube naar het hilarische filmpje Life after death by PowerPoint van Don McMillan, waar tips 1,2,3,4,8 en 13 worden gedemonstreerd.
 

Vijftien manieren om een presentatie te verknallen

A.A.   |    |  16 september 2009
Reactie: Bij suggestie nummer 15. Hoe ziet u het verschil tussen Powerpoint 2003 en 2007?
Mij ontgaat dat nogal, maar er zijn mogelijk navrante verschillen.
 

Vijf redenen waarom workshops werken

Ellen   |    |  16 september 2009
Reactie: Als workshopleider kan ik hier volmondig mee instemmen, ook met de aanvulling van Lynda. Juist in een groepsworkshop kun je veel over (en voor) jezelf leren.

Fijn dat je de voorbereiding apart belicht. Dat wordt nog weleens gebagatelliseerd.

Groet,
Ellen
 

Vijftien manieren om een presentatie te verknallen

C. Knopper   |    |  16 september 2009
Reactie: Opmerkelijk dat ook deze professional bij maar liefst 9 van de 15 punten zich op de presentatie hulpmiddelen richt! En dat terwijl 80% van de presentatie bepaald wordt door de presentator m/v!

Verstop je niet achter de techniek. Beste manier om een presentatie te verknallen is juist door je teveel op de hulpmiddelen en teweinig op jezelf te focussen (e.g. niet trainen, geen coaching, geen voorbereiden en te weinig oefenen)
 

Troonrede in het teken van crisis

Paul Hassels Mönning   |    |  16 september 2009
Reactie: Initiatief vlgs HM de Koningin ligt bij Kabinet en leden SG. Vanuit bedrijfsleven en specifiek IT/ zakelijke dienstverlening hierbij de suggestie om het Innovatieplatform 2.0 te starten met grotere input vanuit alle professionals van Nederland en met # key innovatie iniatieven op snijvlak verbeterde Lean dienstverlening door Overheid, IT, innovatie
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Hans   |    |  16 september 2009
Reactie: Ik sta wel op vacaturebanken ingeschreven, maar mis toch vaak het vinkje dat ik niet benaderd wil worden door werving/selectiebureaus maar wel door werrkgevers. Al die goedgemutste dames die mij bellen om te vragen of ik interesse heb in een ''heel leuke functie'' bij ''een leuk, jong bedrijf'' verschillen niet zoveel van de zoveelste aanbieding om van energieleverancier te wisselen.
 

Communicatiemedewerker paste vakantie aan door crisis

Jelle Kingma   |    |  16 september 2009
Reactie: Comunicatiemedewerker? Volgens mij heeft dat helemaal niets met communiceren te maken. Ik zou niet weten hoe je comuniceert.
 
< vorige 1227 1228 1229 1230 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10