zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf redenen waarom cloud het leven van de marketeer vergemakkelijkt

29 juli 2010 - Zijn coud en marketing een goede combinatie? Volgens LUMA International wel. Op 6Minutes.be geeft de organisatie vijf redenen waarom cloud computing het leven van marketingmedewerkers vereenvoudigt.

Steeds meer afdelingen gebruiken cloud-oplossingen. De IT-afdeling was de eerste, Boekhouding en HR volgden snel. Marketing daarentegen heeft de stap naar cloud computing nog niet gezet. Terwijl hun collega’s met het hoofd in de wolken lopen, gebruiken marketingmedewerkers in de meeste gevallen nog steeds vooral traditionele hulpmiddelen.


 
Vijf redenen

LUMA International geeft vijf redenen waarom cloud-oplossingen geïntegreerd moeten worden in marketingstrategieën: 

1. De cloud zorgt voor een betere samenwerking tussen sales en marketing

Sales- en marketingafdelingen krijgen te maken met verschillende doelstellingen. Salesteams moeten inkomsten genereren, het marketingteam is verantwoordelijk voor de merkbewaking. Als cloud-oplossingen geïntegreerd worden in de sales- en marketingprocessen, kan het marketingmateriaal gepersonaliseerd worden voor de doelgroep. Daarnaast kan het materiaal verzonden worden op het meest ideale moment vanuit het perspectief van het salesteam, en op de juiste manier vanuit het standpunt van het marketingteam. 

2. De cloud vereenvoudigt geïntegreerde marketingcampagnes

Door bepaalde marketingprocessen te automatiseren in de cloud worden geïntegreerde marketingcampagnes een stuk eenvoudiger te beheren. Met enkele muisklikken kan een marketingafdeling tekstberichten, e-mails en print mailings op het juiste moment naar de juiste doelgroep versturen. 

3. Met cloud kunnen marketingresultaten nauwkeurigere gemeten worden

De marketingmedewerkers moeten hun marketingkosten kunnen verantwoorden en rendabeler worden willen ze geen budget verliezen. Online marketingoplossingen zorgen ervoor dat het effect van marketingcampagnes op de totale omzet gemakkelijk gemeten kan worden. Geautomatiseerde oplossingen maken het mogelijk nauwkeuriger na te gaan welke aanpak werkt en dus verdere investeringen waard is. 

4. De cloud helpt kosten, tijd en overschotten te verminderen
Een marketingcampagne manueel uitvoeren kost veel tijd en geld. In plaats van massaal marketingmateriaal te versturen dat toch niet gebruikt wordt door het lokale salesteam of niet geopend wordt door de ontvanger kan de marketingafdeling nu relevantere campagnes ontwikkelen, tegelijkertijd kosten en tijd besparen en bovendien milieuvriendelijker te werk gaan. 

5. De cloud maakt marketingmogelijkheden toegankelijker voor het MKB
Het MKB heeft vaak geen toegang tot dezelfde oplossingen en voordelen als grote bedrijven. Weinig werknemers binnen een kleine of middelgrote onderneming hebben de tijd of de middelen om zich volledig toe te leggen op marketing. Door cloud-oplossingen in te zetten bij de marketingcampagnes hoeven MKB-bedrijven geen dure licenties te betalen. Tegelijkertijd kunnen ze wel, net als grote ondernemingen, efficiënte en op maat gemaakte marketingcampagnes ontwikkelen.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Cloud: vooral om time-to-market en kosten te beperken
 Kwart Europese bedrijven overweegt cloud-technologie
 Cloud computing gaat voor triljoen dollar extra omzet zorgen
 Wat zijn de zoekmachine marketing trends in 2010?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10