zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nationaal Kantorenmarktonderzoek: mismatch tussen vraag en aanbod

10 juni 2010 - Onlangs is door Twynstra Gudde het Nationaal Kantorenmarktonderzoek 2010 afgerond. Het doel: meer inzicht verkrijgen in de kantorenmarkt. In het onderzoek is vijftien miljoen vierkante meter kantooroppervlakte betrokken, bijna een kwart van het kantooroppervlak, dat momenteel in gebruik is in Nederland.

In het Nationaal Kantorenmarktonderzoek staan de gevolgen van de economische crisis op de Nederlandse kantorenmarkt centraal. Duurt de economische crisis in de kantorenmarkt voort of zijn er tekenen van herstel? Hoe ziet de huisvestingsstrategie van kantoorgebruikers er uit de komende jaren? Op welke wijze is Het Nieuwe Werken van invloed op de kantorenmarkt? 



Belangrijkste conclusies
De belangrijkste conclusies uit het Nationaal Kantorenmarktonderzoek 2010 zijn:
-Het flexibiliseren van kantoren en het afstoten van kantoren duurt onverminderd voort. In ieder geval is tot 2013 sprake van een verzadigde markt en een krimpend gebruiksoppervlak
-Het Nieuwe Werken versterkt flexibilisering en luidt een daadwerkelijke breuk in met de klassieke kantorenvraag
- 'Hét kantoor' bestaat in de toekomst niet meer. Nieuwe functies zoals creëren, focussen, samenwerken, leren, socializen en ontspannen stellen nieuwe eisen aan de locatie, het uiterlijk en de inrichting van het kantoor.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal
 Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?
 Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging verdubbeld
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse kantorenmarkt blijft in een dip
 Hoofdkantoor essentieel voor goede concurrentiepositie
 Kantorenmarkt is aan het krimpen
 Kantoorwoede floreert in saaie kantoortuinen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
Ontdek hoe B2B-marketeers verbinding zoeken en vinden in tijden van corona en laat je inspireren door de 25 conclusies en 6 learnings die houvast geven om de marketing van jouw organisatie te verbeteren.
Download het rapport
Lees verder
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
Nederlanders schelden erop los (tegen chatbots) (1) 
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor ‘na corona’ (1) 
Een op de drie jongeren heeft door corona studie/werkplannen aangepast (1) 
Eén op de drie beleggers: maatschappelijk beleggen moet deels verplicht worden (1) 
top10
Wees extra alert op verdachte telefoontjes
Over hittegolven, Corona en het klimaat: een andere kijk op de kwestie
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor ‘na corona’
COVID-19 voedingsbodem voor geopolitieke risico’s
Financieel verantwoordelijke weet niet wat belastingplannen Prinsjesdag betekenen voor bedrijf
VGM-eisen voor VCA 2017/6. 0-certificering bij veel bedrijven nog onbekend
Drie all-in-one oplossingen bij digitale werkruimtes
Coronacrisis heeft traditionele rolpatronen niet veranderd
Werknemer krijgt toegang tot corporate data via persoonlijke apparaten
meer top 10