zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse werknemer tevreden over opleidingsbeleid werkgever

3 maart 2010 - De Nederlandse werknemer is tevreden over het opleidingsbeleid van de werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van NIDAP en Eduhub.nl. 82 procent van de ondervraagden geeft aan voldoende tot meer dan voldoende ruimte te krijgen van hun werkgever om een opleiding te volgen. Slechts achttien procent van de ondervraagden vindt dat hier onvoldoende ruimte voor is.

Eduhub liet dit onderzoek uitvoeren om in kaart te brengen hoe het er voor staat met het opleidingsbeleid binnen organisaties. Zo blijkt ook dat bij de keuze voor een opleiding de prijs een belangrijke rol speelt. Zeventien procent van de ondervraagde werknemers geeft aan dat dit voor hen de belangrijkste keuzefactor is. Ook aan de bereikbaarheid van de opleidingslocatie en de toestemming van de werkgever (beide elf procent) wordt veel belang gehecht. Bijna tien procent vindt studiebelasting een belangrijke afweging voor het wel of niet volgen van een opleiding. 



Voldoende ruimte
"Het is bemoedigend om te zien dat werkgevers hun werknemers voldoende ruimte bieden om een opleiding te volgen," aldus Ruben Timmerman, oprichter van Eduhub.nl. "Midden in een recessie zien we in onze sector enig herstel, omdat juist in deze tijd kennis doorslaggevend kan zijn en organisaties zich dat nu realiseren. De resultaten zijn volgens ons in lijn met de ambities van de Europese Unie, die het volgen van opleidingen onder werkenden promoot om zo het kennisniveau te verhogen."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zijn internettrainingen een volwaardig alternatief?
 Besparen op opleiding is onterecht
 Manager: 'laat opleidingsbudget buiten schot'
 Crisis stimuleert eerder gierigheid dan leergierigheid
 
 
reacties
 
Jeffrey  |   | 
4-03-2010
 | 
15:20 uur
Ben het helemaal met het bericht eens.

Bij ons op de afdeling (het callcenter) bieden wij de mogelijkheid om de telefonisten een MBO opleiding te laten volgen. Dit verzorgen wij als bedrijf zelf. De theorie en praktijk cases worden gegeven door de leiding van het contact center. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden voor de teamleiders om een verdiepende opleiding te volgen op HBO niveau.

Het is mooi dat bedrijven in Nederland op deze manier investeren in hun werknemers, zo wordt de kwaliteit en kennis van de Nederlandse beroepsbevolking alleen maar beter!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10