zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakenauto wordt steeds kleiner en schoner

27 november 2009 - Het cumulatieve marktaandeel van de vier kleinste autosegmenten is in het zakelijke autogebruik sinds 2007 met ruim tien procent gestegen. De gemiddelde cilinderinhoud van de auto’s neemt hierbij snel af. Dat concludeert het Nationaal Zakenauto Onderzoek 2009 van RDC en Automobiel Management.

Niet alleen de motoren maar ook de zakenauto zelf wordt steeds kleiner. Het aandeel van het RDC autosegment A-Small (bijvoorbeeld Toyota Aygo) groeide tussen januari 2007 en augustus 2009 van 4,7 procent naar bijna acht procent terwijl segment C-Lower family (bijvoorbeeld Ford Focus) van 23,3 naar 30,6 procent steeg. Het aandeel van het segment daartussen, B-City (bijvoorbeeld de Peugeot 207), daalde daarentegen licht. Het aandeel van het populaire leasesegment D-Upper family nam licht toe. Gezamenlijk vertegenwoordigen deze eerste vier RDC-segmenten bijna driekwart van de markt. Dat was begin 2007 nog maar 64 procent. 



Milieuvriendelijker

Als gevolg van deze ‘downsizing’ worden de zakelijke auto’s steeds milieuvriendelijker. Bijna tweederde van de nieuwe verkochte zakenauto’s in 2009 is voorzien van het milieuvriendelijke label A of B. Het aandeel van het schoonste milieulabel steeg explosief van bijna vier procent in 2007 naar 27 procent in 2009. Ook het aandeel van het B-label steeg fors in deze periode, van ruim twintig procent naar bijna 37 procent.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
 Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
 Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 BMW 3 Serie is ‘Zakenauto van het Jaar 2010’
 Diesel blijft belangrijkste zakenauto
 Zakelijke rijder kiest vaker voor hybride
 Elektrische auto wint snel terrein
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
Nederland slecht voorbereid op zomerhitte (2) 
top10
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie
Weg met CV’s en brieven!
Wildgroei psychologische dienstverlening leidt tot rommelige aanpak stressklachten
IoT: vijf stappen om operationele processen opnieuw vorm te geven en resultaten te verbeteren
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis
Vijf manieren waarop dienstverleners hun businessmodel kunnen aanpassen aan de 1,5 meter economie
Van data verzameling naar gegevensminimalisatie
De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
meer top 10