zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer offshore contactcenters in Suriname en Turkije

27 oktober 2009 - Unamic/HCN ziet in 2009 een toename van 25 procent in klantcontact activiteiten die door Nederlandse bedrijven naar Suriname en Turkije worden uitbesteed. Het offshore laten uitvoeren van klantcontacten blijkt een aantrekkelijke manier om kosten substantieel te verlagen en toch te voldoen aan de kwaliteitseisen van klanten.

Deze trend volgt de uitbestedingtendens naar offshore locaties die op het gebied van ICT-dienstverlening al jarenlang gemeengoed is. Landen als Suriname en Turkije zijn populair als offshore bestemming voor klantcontact activiteiten vanwege de ruime beschikbaarheid aan opgeleide mensen van wie Nederlands de moedertaal is. 



Klantcontact

De groeitrend wordt beïnvloed door de huidige economische omstandigheden maar ook door het algemeen verbeterde imago van de kwaliteit van dienstverlening vanuit lage lonen landen. De typische klantcontact activiteiten die vanuit offshore locaties worden uitgevoerd liggen op het gebied van klantenservice, technische helpdesk en backoffice processen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Aantal burn-outs stijgt opnieuw
 'Aanwezigheid bij cursus voldoende voor diploma'
 Bijna twee miljoen Nederlanders willen in het buitenland wonen én werken
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Contactcenters halen steeds meer klanten binnen
 Bedrijven besteden meer aandacht aan klantbehoud
 Onnodig hoog verloop managers contactcenters
 Angst voor offshoring ongegrond
 
 
reacties
 
Roelof  |   | 
27-10-2009
 | 
12:41 uur
Ik heb vernomen dat het uiteindelijk toch niet uitkon. Deze mensen zijn dan wel een stuk goedkoper, maar de in- en uitstroom blijkt enorm hoog te zijn. Continu nieuwe mensen trainen koste teveel. De meesten vertrekken binnen een jaar. De nieuwe agents moeten weer accentloos Nederlands leren spreken.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Stap over naar de cloud om op de kosten te besparen
reacties
Kwart Nederlanders wil sociale media verwijderen (1) 
Driekwart Nederlanders let dit jaar beter op financiën dan in 2022 (2) 
HR-trends voor 2023: dit staat HR-professionals te wachten (1) 
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (4) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (3) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
top10
Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
Ondanks salariskloof krijgen mannen en vrouwen even vaak promotie
Drie HR-tips om werknemers gemotiveerd de winterdagen door te krijgen
Combinatie data, technologie en mensen essentieel voor stimuleren groei
Technologische superioriteit is de belangrijkste onderscheidende factor voor bedrijven
Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
Europese CEO’s vol vertrouwen in vermogen om groei te realiseren
De bekerplant waar we in zijn gevallen
In vier stappen naar je eerste elektrische auto
Retentie als talentstrategie
meer top 10