zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier

29 september 2009 - Eén op de drie Nederlandse huisdierenbezitters ziet zijn dier als een goede of zelfs beste vriend. De zorg voor Rakker, Tijgertje en Minoes wordt zowel bij ziekte als gezondheid dan ook zeer serieus genomen, want ruim één op de drie baasjes verschijnt wel eens niet op zijn werk om voor zijn zieke huisdier te zorgen.

Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van Pedigree en Whiskas onder ruim 1.000 huisdierenbezitters. Speciaal voor Werelddierendag lanceren deze huisdierenmerken de website werelddierendag.nl, vol met tips om huisdieren te vertroetelen. 



Hart luchten

Nederlanders wandelen, ravotten en knuffelen niet alleen met hun huisdieren, ze luchten ook hun hart bij hun harige vrienden. Zo worden de huisdieren van één op de drie Nederlanders deelgenoot gemaakt van zowel blijde als verdrietige gevoelens. Honden zijn veruit de favoriete gesprekspartner. Schaamte over deze praatsessies kennen de baasjes niet, want bijna negen op de tien Nederlanders praten ook tegen het beestje als er andere mensen bij zijn. Deze openhartigheid hebben de dieren waarschijnlijk te danken aan hun loyaliteit. Bijna 60 procent van de ondervraagden vindt dieren dan ook loyaler dan mensen. 

Eten

Hoe belangrijk de huisdieren voor de Nederlanders zijn, blijkt uit het feit dat vijftien procent van de ondervraagden aangeeft tijdens de economische crisis eerder op het eigen eten te besparen dan op dat van het dier. Vrijwel iedereen (97 procent) zegt sinds het begin van de crisis nog steeds even veel geld aan het huisdier uit te geven. Nederlanders besparen eerst op hun kleding, mobiele telefoon, auto, eten, huis, internet en vaste telefoon voordat ze op hun huisdier beknibbelen. Wanneer hun huisdier komt te overlijden, organiseert ruim een kwart van de Nederlanders een korte ceremonie met het gezin om afscheid te nemen. 21 procent laat zijn overleden beestje cremeren. 

Werelddierendag
Vier op de tien Nederlanders verwennen hun huisdier op 4 oktober met een lekker hapje. Bijna een kwart geeft zijn dier extra aandacht en dertien procent verrast hond, kat, konijn of kanarie met een nieuw speeltje.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Verlof voor ziek huisdier
 Mannen willen geen onbetaalde 'papadag'
 Dagje vrij, goed voor u!
 
 
reacties
 
Krabpaal  |   | 
17-05-2019
 | 
11:53 uur
Oprecht een goed artikel. Dit geeft nog maar eens extra aan hoe belangrijk een huisdier is!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10