zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips om ook tijdens een recessie winst te maken

21 september 2009 - Veel bedrijven nemen momenteel defensieve maatregelen om koste wat het kost te besparen. Allemaal leuk en aardig stelt marketingexpert Marshall Goldsmith, maar hij stelt voor juist te denken aan maatregelen om beter te verkopen in tijden van crisis.

Goldsmith geeft op 6Minutes.be drie tips om ook in crisistijden winst te maken.



1. Verlaag de prijzen
Zwengel de omzet aan met acties, bulkverkoop en ‘drie voor de prijs van twee’-aanbiedingen. Het publiek is meer dan ooit uit op een koopje en hapt makkelijker toe.
2. Vereenvoudig uw product
Kunt u toeters en bellen achterwege laten om een eenvoudiger en goedkoper product aan te bieden? Bedenk ook of u kunt besparen met de verpakking. 

3. Voeg waarde toe

Bezorg en haal uw producten kosteloos of biedt extra garantie. Allemaal voordelen die een potentiële koper net dat extra zetje kunnen geven.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Kwart Nederlanders wil liever ander werk
 Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
 Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consistentie aan de top leidt tot betere prestaties
 Flexibiliteit en innovatie essentieel om uit recessiedal te klimmen
 Twaalf tips voor meer verkopen
 Negen tips om meer te verkopen tijdens een recessie
 
 
reacties
 
Jacqelien  |   | 
21-09-2009
 | 
15:57 uur
Ik vind dit helemaal geen goede tips. Door je prijs te verlagen kom je in een negatieve spiraal terecht waardoor je steeds meer moeite moet gaan doen voor een klein beetje winst.

Door je product te vereenvoudigen verlies je je onderscheidend vermogen. Daardoor wordt het alleen maar moeilijker om je product of dienst te verkopen.

Tip drie, waarde toevoegen is volgens mij de enige juiste tip in dit artikel. Daar liggen nog heel veel kansen, daarmee maak je jezelf onderscheidend en laat je een goede indruk achter.

Jacqelien
nami  |   | 
28-12-2009
 | 
15:27 uur
Ik ben het zeer eens met Jacqelien. Je kunt moeilijk de prijs verlagen zonder de kostprijs te verlagen. Daarbij begin je met ontslaan en kostenreductie. De prijzen worden verlaagd, naast het feit dat de koopkracht daalt. Vervolgens zullen de prijzen nog meer moeten dalen om de koopkracht terug te winnen; negatief spiraal en stimulering van de recessie.

Bij het vereenvoudigen van het product verlies je je onderscheidend vermogen. Daarnaast zal men minder bereid zijn aan jouw product te besteden in tijden van bezuinigen. Men heeft minder besteedbaar inkomen dus een goede reden nodig om aan jouw product uit te geven. Men verwacht meer kwaliteit en luxe voor een lagere prijs en waardevolle (vertrouwenswekkende) substituten om hun gewoontes uit te kunnen oefenen (1 keer per jaar op vakantie gaan, 1 keer per maand uit eten, etc.). Men overweegt meerdere mogelijkheden voor ze eraan uit gaan geven, omdat ze minder hebben om uit te geven.

De meeste kansen liggen inderdaad bij het toevoegen van waarde aan het product. Potentiële kopers moeten zoveel mogelijk gestimuleerd worden om juist jouw product te kopen, ook in tijden van bezuinigingen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Organisaties investeren meer in DEI-initiatieven,
Zorgverzekeraar roept bestuurders op om vijf procent werktijd te besteden aan welzijn medewerkers
Organisaties willen SD-WAN, maar laten kansen liggen
HR-professionals staan niet achter huidige wet- en regelgeving
Bedrijven moeten medewerkers meer vrijheid geven om hun eigen productieve werkomgeving te creëren
Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieën
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Mimecast waarschuwt voor phishing uit naam van Twitter
meer top 10