zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips om ook tijdens een recessie winst te maken

21 september 2009 - Veel bedrijven nemen momenteel defensieve maatregelen om koste wat het kost te besparen. Allemaal leuk en aardig stelt marketingexpert Marshall Goldsmith, maar hij stelt voor juist te denken aan maatregelen om beter te verkopen in tijden van crisis.

Goldsmith geeft op 6Minutes.be drie tips om ook in crisistijden winst te maken.



1. Verlaag de prijzen
Zwengel de omzet aan met acties, bulkverkoop en ‘drie voor de prijs van twee’-aanbiedingen. Het publiek is meer dan ooit uit op een koopje en hapt makkelijker toe.
2. Vereenvoudig uw product
Kunt u toeters en bellen achterwege laten om een eenvoudiger en goedkoper product aan te bieden? Bedenk ook of u kunt besparen met de verpakking. 

3. Voeg waarde toe

Bezorg en haal uw producten kosteloos of biedt extra garantie. Allemaal voordelen die een potentiële koper net dat extra zetje kunnen geven.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
 COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
 40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consistentie aan de top leidt tot betere prestaties
 Flexibiliteit en innovatie essentieel om uit recessiedal te klimmen
 Twaalf tips voor meer verkopen
 Negen tips om meer te verkopen tijdens een recessie
 
 
reacties
 
Jacqelien  |   | 
21-09-2009
 | 
15:57 uur
Ik vind dit helemaal geen goede tips. Door je prijs te verlagen kom je in een negatieve spiraal terecht waardoor je steeds meer moeite moet gaan doen voor een klein beetje winst.

Door je product te vereenvoudigen verlies je je onderscheidend vermogen. Daardoor wordt het alleen maar moeilijker om je product of dienst te verkopen.

Tip drie, waarde toevoegen is volgens mij de enige juiste tip in dit artikel. Daar liggen nog heel veel kansen, daarmee maak je jezelf onderscheidend en laat je een goede indruk achter.

Jacqelien
nami  |   | 
28-12-2009
 | 
15:27 uur
Ik ben het zeer eens met Jacqelien. Je kunt moeilijk de prijs verlagen zonder de kostprijs te verlagen. Daarbij begin je met ontslaan en kostenreductie. De prijzen worden verlaagd, naast het feit dat de koopkracht daalt. Vervolgens zullen de prijzen nog meer moeten dalen om de koopkracht terug te winnen; negatief spiraal en stimulering van de recessie.

Bij het vereenvoudigen van het product verlies je je onderscheidend vermogen. Daarnaast zal men minder bereid zijn aan jouw product te besteden in tijden van bezuinigen. Men heeft minder besteedbaar inkomen dus een goede reden nodig om aan jouw product uit te geven. Men verwacht meer kwaliteit en luxe voor een lagere prijs en waardevolle (vertrouwenswekkende) substituten om hun gewoontes uit te kunnen oefenen (1 keer per jaar op vakantie gaan, 1 keer per maand uit eten, etc.). Men overweegt meerdere mogelijkheden voor ze eraan uit gaan geven, omdat ze minder hebben om uit te geven.

De meeste kansen liggen inderdaad bij het toevoegen van waarde aan het product. Potentiële kopers moeten zoveel mogelijk gestimuleerd worden om juist jouw product te kopen, ook in tijden van bezuinigingen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Verbeter uw supply chain, verbeter uw klantervaring
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot
Werkende prefereert goed luchtreinigingssysteem boven coronavaccinatie
Vier tips voor een digitale lenteschoonmaak voor uw foto’s en video’s
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
World Password Day stond stil bij wachtwoordbeheer
Vijf tips om persoonsgegevens te beschermen tegen dark web-cybercriminelen
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
De cyberdreiging van vaccinaties
meer top 10