zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers die persoonlijk groeien geven bedrijf voorsprong

7 augustus 2009 - Bedrijven kunnen forse concurrentievoordelen realiseren door te investeren in de persoonlijke ontwikkeling van hun medewerkers. Dat stelt Susanna Nevalainen, Talent Trainer bij VANAD, in de meest recente whitepaper van het bedrijf. Serieuze aandacht voor persoonlijke ontwikkeling leidt volgens Nevalainen tot loyale en bekwamere medewerkers.

"Medewerkers die zich identificeren met uw bedrijfsdoelstellingen zijn een krachtig concurrentievoordeel, waarmee u uw opdrachtgevers kwaliteit en continuïteit kunt bieden." In de whitepaper gaat Nevalainen in op talrijke middelen om de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers te stimuleren en serieuze aandacht te geven. Zij werd daarvoor geïnspireerd door een cursus Neurolinguïstisch Programmeren (NLP), een benadering die zich richt op communicatie en persoonlijke groei via neurologische niveaus. Het doel van NLP is het optimaliseren van persoonlijke interne en externe communicatie, waardoor het bereiken van (persoonlijke) doelstellingen en het realiseren van groei eenvoudiger is. "Ik zag in deze methodiek opvallend veel overeenkomsten met mijn dagelijks werk als Talent Trainer binnen VANAD. De manier waarop ik mensen coach en train, heeft veel gemeen met de NLP benadering," vertelt Nevalainen. 



Emapthie en inlevingsvermogen

Daarom besloot zij haar ervaringen in een whitepaper op te schrijven, om zo andere trainers of leidinggevenden handvaten te geven om tot de wortels van hun medewerkers door te dringen. De whitepaper is van toepassing op ieder bedrijf, maar is geschreven vanuit het perspectief van de contact center branche, waarin Nevalainen zelf al jarenlang actief is en vele praktijkvoorbeelden kent. "Er bestaat een heel ongenuanceerd beeld over contact center werk. Daarnaast zijn empathie en inlevingsvermogen onderscheidende vaardigheden in contact center werkzaamheden. Om die redenen is de contact center branche een uitermate interessante tak om deze filosofie op toe te passen," verduidelijkt Nevalainen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ambitieuze mensen zijn tevreden professionals
 Crisis vereist manager die durft te veranderen
 Vijf vaststellingen omtrent competentiebeleid
 Manager niet tevreden met leiderschapsontwikkeling
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10