zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wanneer kunt u uw salarisverlaging terug laten draaien? Vijf tips.

28 juli 2009 - Op het dieptepunt van de recessie gingen veel werkenden akkoord met een salarisverlaging. Alles om hun baan te behouden. Nu het herstel zich aan lijkt te kondigen, vragen ze zich natuurlijk af of ze hun oorspronkelijke salaris weer kunnen krijgen.

Forbes geeft vijf tips om te bepalen of dat moment al daar is:


 
1. Kijk hoe uw branche en bedrijf er voor staan
Zijn er tekenen van herstel? Neemt de winst weer toe? Is er een einde gekomen aan ontslagrondes? Kijk ook of dit voor uw eigen bedrijf geldt. Zijn de verkopen gestegen? Wat zijn de vooruitzichten? 

2. Evalueer uw prestaties

Voor u om geld vraagt, kijk eerst of uw prestaties in het afgelopen jaar dat rechtvaardigen. Maak een lijst van al uw successen en van alle extra verantwoordelijkheden die u op u genomen hebt. Werkt u nu bijvoorbeeld voor twee nadat uw collega ontslagen is? 

3. Kijk of andere bedrijven in uw branche weer personeel aannemen

Werkgevers willen hun beste mensen niet kwijt. Bent u loyaal en productief gebleven tijdens de recessie, dan is de kans groot dat men u niet wil laten gaan. Onderzoek uw opties, kom erachter hoe gewild u bent. Zo staat u sterk in uw onderhandelingen. 

4. Praat met een mentor

Stap niet meteen naar uw baas maar bespreek het idee om uw loon terug te vragen eerst eens met iemand in de onderneming die u vertrouwt en die eerder slechte tijden heeft meegemaakt. Hij of zij kan u vertellen of dit het goede moment is om om geld te vragen of dat u beter nog even kunt wachten. U kunt meteen uw gesprek oefenen met uw mentor. 

5. Stel een doel

Stel vast wat u wilt vragen en hoe u gaat reageren als u dat niet krijgt. Wilt u meteen uw hele salarisverlaging terug of gaat u voorlopig akkoord met een deel?

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Is de recessie goed voor de betrokkenheid?
 Volgend jaar gaat uw salaris weer omhoog!
 Werknemer heeft liever minder loon dan helemaal geen baan
 Loonsverhoging? Vergeet het maar!
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10