zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Banner leidt opvallend vaak naar online zoekopdracht

4 juni 2009 - Voor wie dacht dat online bannering verleden tijd is heeft het mis. Uit onderzoek van iProspect blijkt dat de groep internetgebruikers die op online banners actie onderneemt met een zoekopdracht, bijna net zo groot is als de gebruikers die direct op een banner klikken.

De belangrijkste boodschap die uit het onderzoek naar voren komt is dat online bannering nog steeds erg rendabel is, mits gecombineerd met zoekmachinemarketing. Bijna de helft van de internetgebruikers die een actie onderneemt na het zien van een online banner, voert uiteindelijk ook een zoekopdracht uit die gerelateerd is aan die banner. In eerste instantie klikt 31 procent van de internetgebruikers op de banner en voert 27 procent een zoekopdracht uit naar het product, merk of bedrijf in een zoekmachine. Van de internetgebruikers gaat 21 procent gaat direct naar de website van de aanbieder en negen procent gaat op zoek naar achtergrondinformatie in social media netwerken. Van alle gebruikers onderneemt 52 procent direct actie na het zien van de online banner. Ondanks de vele speculaties in de loop van de jaren over online bannering en Search Engine Marketing (SEM), toont het onderzoek aan dat de relatie tussen beide kanalen sterker is dan veel marketeers voorheen dachten. 



Optimaal rendement
Marketeers die een online bannercampagne starten moeten echter oppassen dat ze zichzelf niet in de vingers snijden. Naast online bannering is de inzet van SEM (search engine marketing) van essentieel belang om zo de vraag op te vangen die de online bannercampagne genereert. Zonder de inzet van beide kanalen loopt een marketeer bijna de helft van de potentiële bezoekers aan zijn website mis. Enkel online bannering is dus niet voldoende. Om een maximaal rendement uit de campagne te halen is het belangrijk dat de reclame-uitingen van de online banner goed zichtbaar zijn op de website en snel toegankelijk zijn voor bezoekers. Ook dient de website geoptimaliseerd en goed vindbaar te zijn binnen zoekmachines.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Beleidsmakers en techbedrijven moeten de digitale eengemaakte markt samen realiseren
 De scholen gaan beginnen: ‘Laten we ervoor zorgen dat de ochtendspits verdwijnt’
 Vacatures sneller ingevuld bij flexibele salarisbetaling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer moet voor de beleving gaan
 Acht tips voor bannermakers
 Combineer bannercampagne met searchcampagne
 Search marketeer houdt nog te weinig rekening met offline kanalen
 
 
reacties
 
Peter  |   | 
12-11-2019
 | 
13:08 uur
Dit maakt display marketing giga lastig. CTR en Conversiepercentages zijn laag doordat ze vaak verdwijnen in andere kanalen zoals search. Zelf ervaar in continue bewijslast richting mijn klanten.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten? In dit white paper van Spotler lees je 24 concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een groter bereik betekent simpelweg ook een grotere kans op succes. Benieuwd naar de tips?
Download het white paper
Lees verder
Fit blijven zorgt voor betere prestaties op de werkvloer
reacties
Corona zorgt voor boost in online verkopen (1) 
Tijdens de vakantie fantaseren over later (1) 
Zonnige tendens woningen met zwembad  (1) 
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?  (1) 
Data-analist, data scientist en big data populairste termen bij zoeken naar IT-vacatures (1) 
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel (1) 
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (3) 
top10
Mimecast waarschuwt voor tweede golf in coronaphishing
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?
Trend zet door: grote concerns die omvallen
Fors meer DDoS aanvallen vanwege COVID-19
Een veilige hybride werkomgeving dankzij mobiele encryptie
Reorganiseren: vier belangrijke aandachtspunten
Aantal verlopen cao’s neemt toe
Millennial vindt dat geluk niet gebonden is aan vinden romantische partner
Gerichte inzet AI nodig om ROI gezond te houden
meer top 10