zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Banner leidt opvallend vaak naar online zoekopdracht

4 juni 2009 - Voor wie dacht dat online bannering verleden tijd is heeft het mis. Uit onderzoek van iProspect blijkt dat de groep internetgebruikers die op online banners actie onderneemt met een zoekopdracht, bijna net zo groot is als de gebruikers die direct op een banner klikken.

De belangrijkste boodschap die uit het onderzoek naar voren komt is dat online bannering nog steeds erg rendabel is, mits gecombineerd met zoekmachinemarketing. Bijna de helft van de internetgebruikers die een actie onderneemt na het zien van een online banner, voert uiteindelijk ook een zoekopdracht uit die gerelateerd is aan die banner. In eerste instantie klikt 31 procent van de internetgebruikers op de banner en voert 27 procent een zoekopdracht uit naar het product, merk of bedrijf in een zoekmachine. Van de internetgebruikers gaat 21 procent gaat direct naar de website van de aanbieder en negen procent gaat op zoek naar achtergrondinformatie in social media netwerken. Van alle gebruikers onderneemt 52 procent direct actie na het zien van de online banner. Ondanks de vele speculaties in de loop van de jaren over online bannering en Search Engine Marketing (SEM), toont het onderzoek aan dat de relatie tussen beide kanalen sterker is dan veel marketeers voorheen dachten. 



Optimaal rendement
Marketeers die een online bannercampagne starten moeten echter oppassen dat ze zichzelf niet in de vingers snijden. Naast online bannering is de inzet van SEM (search engine marketing) van essentieel belang om zo de vraag op te vangen die de online bannercampagne genereert. Zonder de inzet van beide kanalen loopt een marketeer bijna de helft van de potentiële bezoekers aan zijn website mis. Enkel online bannering is dus niet voldoende. Om een maximaal rendement uit de campagne te halen is het belangrijk dat de reclame-uitingen van de online banner goed zichtbaar zijn op de website en snel toegankelijk zijn voor bezoekers. Ook dient de website geoptimaliseerd en goed vindbaar te zijn binnen zoekmachines.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
  Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
 Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer moet voor de beleving gaan
 Acht tips voor bannermakers
 Combineer bannercampagne met searchcampagne
 Search marketeer houdt nog te weinig rekening met offline kanalen
 
 
reacties
 
Peter  |   | 
12-11-2019
 | 
13:08 uur
Dit maakt display marketing giga lastig. CTR en Conversiepercentages zijn laag doordat ze vaak verdwijnen in andere kanalen zoals search. Zelf ervaar in continue bewijslast richting mijn klanten.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Service heeft sterke invloed op customer loyalty
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10