zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie manieren om indruk te maken op uw baas

27 mei 2009 - Of u nu uit bent op een loonsverhoging, een promotie of gewoon goed werk wilt leveren, u wilt waarschijnlijk graag een complimentje van uw baas. Een van de beste manieren om indruk te maken op uw leidinggevende is zorgen dat zijn of haar leven gemakkelijker wordt.

Hoewel iedere manager anders is en gevoelig is voor andere dingen, zijn er drie dingen die bij elke baas in de smaak vallen:



1. Let op details
Er is een groot verschil tussen een taak afmaken zodat u die weer van uw lijstje kunt schrappen en iets doen met oog voor detail. U valt niet alleen positief op, maar voorkomt ook dat u in uw haast (kostbare) fouten maakt die later weer opgelost moeten worden. 

2. Neem initiatief

Denk vooruit en bedenk alvast wat er moet gaan gebeuren. Doe dat vervolgens ook nog voordat u er opdracht toe krijgt. Zorg wel voor een goed evenwicht. Teveel initiatief kan tot problemen leiden. Alles draait op communicatie, coördinatie en samenwerking. 

3. Wees behulpzaam

Teamwork, daar gaat het om. Dat gaat verder dan begaan zijn met anderen, maar vereist dat u ook handelt op basis daarvan en uzelf nuttig maakt. Kijk verder dan uw eigen takenpakket groot is en u ziet vaak mogelijkheden om anderen dusdanig te helpen dat de gehele teamprestatie verbetert. En als uw baas ziet dat u het grote geheel overziet en een helpende hand reikt zonder dat dat onder uw directe verantwoordelijkheid valt, maakt dat natuurlijk een goede indruk.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Klant niet op één bij CFO
 Populariteit Rijksmuseum schiet omhoog
 Keuze tips voor de smartphone van de zaak
 

Gerelateerde nieuwsitems

 In negen stappen naar een beter salaris
 Tien tips om uw eerste baan goed te beginnen
 Tien tips voor een snellere promotie
 Vier manieren om op te vallen bij uw baas
 
 
reacties
 
Nico Cost, personal coach @ bqriuz  |   | 
27-05-2009
 | 
09:58 uur
In mijn managersjaren was ik het meest blij met mensen die onder andere:
- eerlijk waren; open communiceerden;
- constructief meedachten en meededen; vanuit eigenheid probeerden zaken naar hoger plan te tillen met mij en collega's;
- specifieke opdrachten die ik vroeg volgens afspraak uitvoerden; want die dingen vroeg ik niet voor niets aan die persoon; geeft vertrouwen;
- af en toe wat leven in de brouwerij brachten; humor, geintje, leuke streek uithalen.
Ton  |   | 
2-06-2009
 | 
12:04 uur
Inderdaad Nico.

Wat betreft het artikel: Punt 2 en 3 kunnen ook tegen je werken afhankelijk van de manager.
Ik zelf kan dat wel waarderen maar ik weet ook dat het niet altijd gewaardeerd werd door mijn leidinggevende. Die zag dat eerder als een bedreiging en zo werd ik dan slachtoffer van eigen succes.

Groet,

Ton

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Vijf slimme manieren die u helpen uw concurrenten te overtreffen
Nieuwe tech tools die uw wervingsproces kunnen moderniseren
Vijf fabels over het hergebruiken van software
Ruim 220. 000 mensen werken niet vanwege zorgtaken
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Bijna net zoveel vacatures als werklozen
Economisch beeld fractie minder gunstig
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
meer top 10