zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf redenen om uw administratieve processen te managen

6 februari 2009 - Elke manager en ondernemer zou moeten weten wat administratieve organisatie inhoudt. Veel problemen met klanten komen namelijk voort uit een slechte administratieve organisatie. U kunt dat verhelpen met effectief procesmanagement.

BusinessCompleet geeft vijf redenen om te beginnen met procesmanagement:



1. Efficiëntie
Door administratieve handelingen bij elkaar in een proces te beschouwen ziet u waar verbeteringen mogelijk zijn en kunt u – zonder overuren - achterstanden voorkomen. 

2. Kwaliteit

Kwaliteit staat voor Volledigheid, Tijdigheid en Juistheid. Een veel voorkomend probleem is het zoekraken van stukken of dossiers. Ook hier helpt het door het proces in zijn geheel te beschouwen en alle werkzaamheden op elkaar af te stemmen. 

3. Risicobeperking
Voor bedrijven in branches die onder een of andere vorm van toezicht staan is het letterlijk van levensbelang te weten met welke klanten en leveranciers zij zaken doen. Banken mogen geen geld aannemen als het bedoeld is om wit te wassen. Handelaars lopen risico als de goederen die zij verhandelen gestolen zijn. En het is algemeen bekend dat in winkels het meeste door eigen personeel wordt gestolen. Hoe wapent u zich tegen dat soort risico’s? Bestanden van het Kadaster, BKR en Handelsregister helpen bij het screenen van klanten. Dat moet dan wel consequent gebeuren. Wilt u risico’s met klanten, leveranciers én toezichthouders voorkomen, dan moet u dergelijke werkzaamheden in processen beschrijven en zorgen dat het personeel zich eraan houdt. 

4. IT
Hoe vaak komt het niet voor, dat organisaties één of zelfs meerdere pakketten voor een taak in huis hebben, waarvan maar een fractie wordt gebruikt?  Wanneer organisaties hun eigen processen beschreven hebben, helpt dat bij het selecteren van de juiste software. 

5. Effectiviteit

Hoe weet u dat u de juiste dingen doet voor uw klanten? Door het ze te vragen! Het vergt daarna nog wel wat energie om de antwoorden te verwerken in uw bedrijfsvoering. Meestal gaat het om veranderingen in uw administratieve organisatie, soms aan uw producten.


Bron: BusinessCompleet
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Manager niet productief door papierwerk
 Commerciële mensen te veel bezig met administratie
 Manager vindt ICT maar hinderlijk
 Administratieve lasten en personeelstekort kwellen kleinere bedrijven
 
 
reacties
 
Silvia  |   | 
6-02-2009
 | 
09:55 uur
En niet vergeten op te passen voor social engineers. In het kader van bedrijfsspionage zit de zwakste schakel nog altijd tussen het toestenboord en stoel. Een wet bescherming bedrijfsgegevens zou er moeten komen!!!
(Klik hier)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10