zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Computer van de baas steeds vaker gebruikt voor amoureuze bezigheden

5 februari 2009 - Eén op de drie werknemers surft tijdens werktijd wel eens naar pornografische websites. Dat blijkt uit een Brits onderzoek van het internetbedrijf Proofpoint.com. Slechts zeven procent wordt echter maar betrapt en berispt.

Dat schrijft Express.be. Verder heeft 25 procent van de ondervraagden wel eens een amoureuze e-mail naar een verkeerde medewerker verstuurd. Iets meer dan de helft had dergelijke boodschappen wel eens per ongeluk door het hele bedrijf verspreid met de reply-all-functie. 



Vervaging
De onderzoekers stellen dat de vervaging tussen werk en privé er toe leidt dat werknemers zich comfortabeler beginnen te voelen bij het gebruik van e-mail en internet op het werk. Vooral de langere werkuren kunnen ertoe leiden dat werknemers dan maar via de computer van de baas contact onderhoudt met vrienden en familie.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Medewerkers gevaarlijker dan virussen
 ICT-baas heeft geen zin in gedragscode voor liefdesrelaties
 Werknemer regelt privézaken tijdens kantooruren
 Schrikbarende toename privé mailen, bellen en surfen onder werktijd
 
 
reacties
 
Rene Civile  |   | 
5-02-2009
 | 
12:45 uur
Met enige scepsis belees ik dit artikel. Met name de genoemde percentages verbazen me. Ik kan me best vinden dat er een aantal mensen binnen een organisatie op sexsites aan het surfen is.

Maar is het niet zo dat hiertoe de mogelijkheid word geboden door zaken niet goed af te schermen. Daarnaast, tenminste is mijn ervaring hier in Nederland, bestaan er hele duidelijke regels betreffende het gebruik van internet en email.

In mijn 20 jaar, binnen de IT, heb ik nog maar 3 maal een geval meegemaakt die zo ernstig was dat dat concrete gevolgen voor de desbetreffenden heeft gehad. Verder kom je nog wel eens een 'getint' mailtje tegen die soms een bepaalde 'intonatie' heeft.

Slechts één keer heb ik het meegemaakt dat een mailtje ook daadwerkelijk aan iedereen werd gezonden binnen een organisatie. Als ik naar de percentages kijk kan ik mij moeilijk voorstellen dat deze hier in Nederland ook zouden betreffen.

Mocht dit anders zijn zullen werkgevers hun convenanten beter bij moeten stellen door een beter gebruik making van hun eigen IT.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10