zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer vergeet baas te waarderen

19 januari 2009 - Bijna een derde van de werknemers laat zijn leidinggevende (bijna) nooit merken dat diens inspanningen op prijs worden gesteld. Toch vindt meer dan de helft van de beroepsbevolking dat de baas die waardering eigenlijk wel verdient. Maar over hoe dat het best kan worden gedaan, verschillen de meningen.

Dat schrijft Beet Intermediair. 'Gewoon m'n werk goed doen' (60 procent) en 'hart voor de zaak hebben' (51 procent) wordt door een meerderheid van de werknemers als middel genoemd om de waardering naar de werkgever te laten blijken. 



Complimenten

Zelf neemt de werknemer daarmee overigens geen genoegen: 89 procent vindt het (zeer) belangrijk om waardering te krijgen van de werkgever en dan bij voorkeur in de vorm van persoonlijke aandacht, complimenten en af en toe een extraatje.


Bron: Beet Intermediair
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ideale baas is vooral menselijk
 Manager staat in hoger aanzien dan directeur
 Eerlijke manager meest gewaardeerd
 Liever geld dan bedankje
 
 
reacties
 
R. Civile  |   | 
19-01-2009
 | 
09:40 uur
Als AI project manager en coach komen we wat vaker met deze materie in aanraking. Een groot programma manager heeft ooit eens gezegd,''Een AI manager heeft geen verleden en heeft geen toekomst.''[R. Lodder] Dat vond ik een treffend slogan.

Als interimmer wordt je voor 'een klus' binnengehaald en als de klus af is ga je weer. Het is telkens weer een aardig moment wanneer de inspanningen op een andere, meer menselijke manier, word vertaald door een moment van stilstaan bij afscheid. Vaak word het moment gebruikt voor een dankwoord en een 'kleinigheid' als dank.

Ik denk dat dit altijd weer wederzijds is. Af en toe elkaar complimenteren en zeker aandacht voor een leuke attentie, houd het plezier er zeker in. Waardering kan soms zoveel 'smeren' in de uitvoering.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10