zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier succesfactoren van werken met eHRM

9 januari 2009 - Overweegt u de aanschaf van een eHRM-systeem? Dan doet u er goed aan eerst een strategie uit te stippelen. Vooral medewerking van het personeel is een belangrijke succesfactor. Dat stelt adviesbureau UmanID op Computable.

Werkgevers die personeelsgegevens succesvol willen beheren, moeten vier punten goed in de gaten houden. UmanID zet ze op een rijtje: 



1. Sociale factoren

eHRM kan alleen een succes worden wanneer rekening wordt gehouden met de managementstijl, de manier van samenwerken en de bedrijfscultuur van een organisatie. Om veranderingen tot stand te brengen is acceptatie nodig van het (top)management en andere medewerkers. 

2. Technische factoren

Systemen en databases worden gebouwd en aan elkaar verbonden. Bovendien moet er rekening gehouden worden met zaken als de capaciteit van de server en andere ict-systemen die de organisatie al gebruikt. 

3. Strategische factoren

Alle toepassingen moeten op elkaar aansluiten. Bovendien is het handig om van tevoren grondig uit te zoeken welke systemen nuttig zijn en op basis daarvan het systeem te kiezen. 

4. Organisatorische factoren
Maak duidelijke afspraken over wat de resultaten van de inzet van eHRM moeten zijn en binnen welke tijd de doelen bereikt moeten worden.


Bron: Computable
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 HRM moet meer aandacht krijgen in MKB
 Werven via vacaturesite niet effectief genoeg
 Prestatieverhogende HRM goed voor de financiën
 Goed exitgesprek levert nuttige informatie op
 
 
reacties
 
Arno  |   | 
9-01-2009
 | 
09:01 uur
Eigenaardig... Dit artikel bevat nl. geen nieuwe kennis/inzicht. De genoemde punten zijn nl. in 2005 reeds door de NVP opgetekend nav. een gehouden onderzoek inzake ''meest kritische succesfactoren implementatie e-HRM''.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10