zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips om u te gedragen op de eindejaarsreceptie

17 december 2008 - De helft van de werknemers is wel eens dronken op het jaarlijkse bedrijfsfeestje. Wanneer de baas in de buurt is, weet 40 procent zich echter goed te beheersen en tien procent raakt nooit een druppel alcohol aan.

Dat blijkt uit een rondvraag van eventplanner.be, zo schrijft 6Minutes.be. Traditioneel worden er in deze periode van het jaar heel wat personeelsfeestjes en recepties georganiseerd. 



Moreel
Het blijkt overigens niet slim om in deze kosten te gaan snijden. Naast het opkrikken van het moreel, bieden dit soort informele activiteiten ook de kans om mensen die u anders amper ziet, beter te leren kennen en relaties op te bouwen. 

Tips
Eventplanner.be heeft nog een paar tips: 

1. Plunder de bar niet

Houd in uw achterhoofd dat de indruk die u op het bedrijfsfeestje maakt zijn weerslag op uw baan kan hebben 

2. Plunder de hapjes niet 
Om dezelfde reden als hierboven.

3. Drink niet te veel
Als u aangeschoten bent, is de kans aanwezig dat u misschien iets té eerlijk wordt over de onaangename kantjes van jouw collega's.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier tips om die dronken blunder goed te maken
 Hoogopgeleide vrouwen beleven vaak avontuurtje op het werk
 Tien tips voor een geslaagde nieuwjaarsborrel
 Alcohol goed voor carrière
 
 
reacties
 
Jos van Gorkum  |   | 
22-12-2008
 | 
08:58 uur
Nu even de belangrijkste les: als deze tips voor jou een openbaring waren, overweeg dan sterk om een cursus ''Waarom komt mijn carriere niet van de grond ?'' te gaan doen. Wie het normaal vindt om zich op recepties vol te laten lopen, zal zich in het dagelijks (zaken)niet veel anders gedragen. Ik heb wel eens nuttiger tips gelezen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10