zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wervingsite scoort niet

23 oktober 2008 - Meer dan 75 procent van de onderzochte wervingssites scoren een onvoldoende als het om de online sollicitatie-ervaring van werkzoekenden gaat. Dit is de belangrijkste conclusie van het onderzoek dat Digitaal-Werven jaarlijks uitvoert onder de wervingssites van Nederlandse bedrijven.

Van de 350 bedrijven vielen er bijna 80 bedrijven af omdat ze geen vacatures op hun website hadden staan. Bas van de Haterd, initiatiefnemer van Digitaal-Werven, stelt: "Het is redelijk dramatisch. Grote bedrijven, vaak beursgenoteerd, die wel mensen zoeken maar geen vacatures op de eigen website hebben staan. Ook niet eens een verwijzing naar de dochterbedrijven waar de vacatures wel op de website staan. Een gemiste kans, want er komen wel werkzoekenden op hun website." Daarnaast vielen ongeveer twintig bedrijven af omdat de website niet cross browser compatible was. Dat wil zeggen dat de site goed functioneerde in zowel Internet Explorer als Firefox; de twee meest gebruikte browsers in Nederland op dit moment. 



Minder serieus

Van de ruim 250 overgebleven bedrijven scoorde driekwart dus een onvoldoende. In 2007 was dit nog `slechts` 50 procent. "Het onderzoek is dit jaar sterk uitgebreid, we hebben meer dan twee keer zoveel bedrijven onderzocht, de enige verklaring die ik heb is dat onder de allergrootste bedrijven een segment zit dat hun online werving minder serieus neemt," aldus Van de Haterd.
Maar er is ook goed nieuws. In 2007 was er namelijk geen enkel bedrijf dat een 7 of hoger scoorde. Dit jaar is de hoogste score een 7,25 en waren er in totaal vijf bedrijven met meer dan een 7 op een schaal van 1 tot 10.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Luchtverkeersleider.nl beste site voor personeelswerving
 Tien dingen die werkzoekenden verwachten van een recruitmentsite
 Twintig kenmerken van een effectieve recruitmentsite
 Online wervingscampagne levert honderden CV's op
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10