zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven regels voor een werkende campagne

8 september 2008 - Een online marketingcampagne scoort beter als er een duidelijk doel is neergezet. Dat stelt MD Weekly. Om dat voor elkaar te krijgen en uw kansen op succes aanzienlijk te verhogen, kunt u de volgende zeven gouden regels toepassen.

1. Stel van tevoren heldere en gekwantificeerde doelen op


2. Test de campagne voor die live gaat
3. Zorg voor consistentie in de boodschap en uitingen
4. Bekijk de eigen boodschap, website en materiaal om de campagne niet af te rekenen op het kanaal
5. Trek niet te snel conclusies, maar verzamel eerst data
6. Bedenk dat u niet alles moet willen weten en meten
7. Zoek goede sparringpartners. 

Kwaliteit
Als aan deze regels is voldaan, moet u kijken wat u nu precies wil bereiken. Een hoge Click Through Ratio (CTR) is geen doel op zich. Beter is om ervoor te zorgen dat het aantal clicks kwalitatief iets waard zijn omdat ze van diegenen komen die echt geïnteresseerden zijn.


Bron: Marketing Rendement, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketing hoeft niet duur te zijn: zeven low budget tips
 Tien succesfactoren voor effectieve reclame
 Virale marketing draait op primaire emoties
 Onconventionele campagne? Zorg voor een pretest
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10