zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven regels voor een werkende campagne

8 september 2008 - Een online marketingcampagne scoort beter als er een duidelijk doel is neergezet. Dat stelt MD Weekly. Om dat voor elkaar te krijgen en uw kansen op succes aanzienlijk te verhogen, kunt u de volgende zeven gouden regels toepassen.

1. Stel van tevoren heldere en gekwantificeerde doelen op


2. Test de campagne voor die live gaat
3. Zorg voor consistentie in de boodschap en uitingen
4. Bekijk de eigen boodschap, website en materiaal om de campagne niet af te rekenen op het kanaal
5. Trek niet te snel conclusies, maar verzamel eerst data
6. Bedenk dat u niet alles moet willen weten en meten
7. Zoek goede sparringpartners. 

Kwaliteit
Als aan deze regels is voldaan, moet u kijken wat u nu precies wil bereiken. Een hoge Click Through Ratio (CTR) is geen doel op zich. Beter is om ervoor te zorgen dat het aantal clicks kwalitatief iets waard zijn omdat ze van diegenen komen die echt geïnteresseerden zijn.


Bron: Marketing Rendement, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
 Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
 Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketing hoeft niet duur te zijn: zeven low budget tips
 Tien succesfactoren voor effectieve reclame
 Virale marketing draait op primaire emoties
 Onconventionele campagne? Zorg voor een pretest
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Customer experience verbeteren met digitalisatie supplychain
reacties
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
meer top 10