zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven regels voor een werkende campagne

8 september 2008 - Een online marketingcampagne scoort beter als er een duidelijk doel is neergezet. Dat stelt MD Weekly. Om dat voor elkaar te krijgen en uw kansen op succes aanzienlijk te verhogen, kunt u de volgende zeven gouden regels toepassen.

1. Stel van tevoren heldere en gekwantificeerde doelen op


2. Test de campagne voor die live gaat
3. Zorg voor consistentie in de boodschap en uitingen
4. Bekijk de eigen boodschap, website en materiaal om de campagne niet af te rekenen op het kanaal
5. Trek niet te snel conclusies, maar verzamel eerst data
6. Bedenk dat u niet alles moet willen weten en meten
7. Zoek goede sparringpartners. 

Kwaliteit
Als aan deze regels is voldaan, moet u kijken wat u nu precies wil bereiken. Een hoge Click Through Ratio (CTR) is geen doel op zich. Beter is om ervoor te zorgen dat het aantal clicks kwalitatief iets waard zijn omdat ze van diegenen komen die echt geïnteresseerden zijn.


Bron: Marketing Rendement, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfsleiders worstelen met benutten van zakelijke kansen
 Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2022’
 Jongeren missen begeleiding bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketing hoeft niet duur te zijn: zeven low budget tips
 Tien succesfactoren voor effectieve reclame
 Virale marketing draait op primaire emoties
 Onconventionele campagne? Zorg voor een pretest
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
63 procent van de medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie
Digitale dienstverlening Nederlandse overheid onvoldoende voor laagopgeleiden
Helft verwacht dat de economie komend half jaar alleen nog maar slechter wordt
Kwart Nederlanders wil meer rechten voor flexwerkers
De vijf opvallendste zomerklussen van jongeren
Eén op de drie tevreden werknemers overweegt andere baan
CIO worstelt met versnelling digitale transformatie
Het belang van IT-beveiliging is in de directiekamer doorgedrongen
91 procent kan zich in online gesprekken beter uitdrukken met emoji
Helft wil dit najaar vaker naar kantoor vanwege hoge energieprijzen
meer top 10