zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien succesfactoren voor effectieve reclame

23 januari 2008 - Bureaus zoeken het succes van een campagne meestal in de creativiteit, terwijl adverteerders vooral kijken naar doelgroepgerichtheid en consistentie met eerdere campagnes. Marketing Online zet op een rij wat reclame nu echt effectief maakt.

De Duitse Art Directors Club vroeg McKinsey om de belangrijkste factoren te bepalen die geslaagde reclame kenmerken. Dit is de top tien die daaruit naar voren kwam:


1. originaliteit
2. duidelijkheid
3. overtuigingskracht
4. ambachtelijke kwaliteit
5. de want-to-see-again-factor
6. relevantie
7. verschil met de concurrentie
8. consistentie met eerdere campagnes
9. geloofwaardigheid
10. activerende werking
McKinsey adviseert om bij een nieuwe campagne alle tien de punten mee te laten wegen. Op die manier voorkomt u dat een campagne wellicht te origineel of te saai wordt.


Bron: Werben & Verkaufen, Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf tips voor effectieve online reclame
 Marketeers controleren resultaat van hun bureaus niet
 Zes tips voor strategisch succes
 Zeven tips voor seniorenmarketing die jongeren niet afschrikt
 
 
 
reacties
 
J. Ricks  |   | 
25-01-2008
 | 
07:44 uur
Voor mij zou 5 op 1 mogen staan, al snap ik dat er misschien niet een top 10 is samengesteld.
Totaal op mijn eigen consumentengedrag gebaseerd en natuurlijk dat van mijn gezin weet ik en zie ik dat er bij een irritante reclame onmiddelijk gezapt wordt.
Soms zijn reclamebeelden niet irritant, maar de tekst/ het muziekje wel.
Ik haat de nagesynchronyseerde reclames (Tomas Klomp), de gespeelde reclames (Bijvoorbeeld rimpelreclames)en de suffe Dora is een koe reclame. Ik vind persoonlijk de Douglas en de UPC reclame ook heel erg. Kijk daarentegen eens naar de Cocacola-reclames en de reclames met die honderduizend ballen, die de berg afstuiteren of de ''oud amsterdam'' reclame.
In tijdschriften was ik dol op de pepsireclame, waar allerlei voetballers in de middeleeuwen speelden.

Mede namens mijn gezin:

Weg met:
beter bed
de DSB bank ''grapjes''
darmproblemen en incontinentie van middelbare vrouwen
Ik ben toch niet gek
gevlekte vla

Geef mij maar:
Die bling bling mobieltjes reclame
Johannes Koenradus Klene
Gek op bloemen
De peugeot 407 envy reclame
De grappige autoreclame van renault. (Slechts een keer gezien...)

Oh ja wat punt 10 betreft....
Ik heb een zwak voor lekkere gerechten in beeld, die zetten aan tot koken.
Weet je nog die zalmkook minuut?
Maar Valess heb ik nog nooit gekocht.

Oh ja, nog een ding voor mij is de prijs/kwaliteit van een artikel de beste reclame, ik ga daar heus zelf wel op af.
Ik gebruik waar het kan onderkant markt artikelen.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook graag reclame kijk, zeker een goede. En natuurlijk hoor ik soms wel bij de doelgroep dat snap ik natuurlijk.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10