zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Besluiteloosheid irriteert financiële marketeer mateloos

13 augustus 2008 - In economisch onzekere tijden steken weinig mensen hun nek uit en dat leidt tot ellenlange discussies. Deze besluiteloosheid is de grootste ergernis van financiële marketeers. Dat blijkt uit de Marketingbarometer van advies- en detacheringsbureau For All Finance.

Nog een opvallende conclusie is dat circa 30 procent van de marketeers zich niet (mede) verantwoordelijk voelt voor het realiseren van de omzetdoelstellingen, zo schrijft Marketing Online. Ook blijkt dat de samenwerking tussen marketing en sales beter kan. In een rapportcijfer uitgedrukt scoort deze samenwerking ruim een 6. Vrouwelijke financiële marketeers waarderen de samenwerking met sales lager dan hun mannelijke collega’s. 



Plezier

Financiële marketeers hebben minder plezier in hun werk: de score op dit punt daalde in twee jaar van bijna een 8 naar nog net een 7. Marketeers die jonger dan 35 jaar zijn waarderen het plezier in het werk hoger dan hun oudere collega’s.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Internet en e-commerce blijven marketeer uitdagen
 Drie strategische thema’s voor de marketeer
 Hoe ziet marketing er in 2020 uit? Tien visies
 Mannelijke en vrouwelijke marketeers zijn het oneens
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10