zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wijnproeven wint steeds meer terrein als personeelsuitje

12 augustus 2008 - Steeds meer bedrijven bieden hun personeel een wijnproeverij aan als personeelsuitje. Verklaarbaar, aldus MD Weekly: de meeste mensen zijn in meer of mindere mate wel geïnteresseerd in vinologie, en alcohol is en blijft nu eenmaal een goed sociaal smeermiddel.

De populariteit van de wijnproeverij ligt bovendien in het feit dat er veel verschillende formats mogelijk zijn. Financiële dienstverleners en advocatenkantoren kiezen bijvoorbeeld vaak voor de high-end marktsegmenten zoals de duurdere Bordeaux en Bourgognes, in combinatie met een diner in een duur restaurant. Voor wie echt geld uit wil geven, zijn zelfs privévluchten naar de wijngaard zelf mogelijk. Nog een format is de winquiz waarmee prijzen te winnen zijn. Het meest voorkomend blijft echter de specialist die met een aantal dozen wijn langskomt op kantoor. 



Keerzijde

Uiteraard kent ook de wijnproeverij haar beperkingen en schaduwzijden. Sommige werknemers drinken bijvoorbeeld niet, bijvoorbeeld uit religieuze overwegingen. Ook zijn de meeste mensen niet gewend om wijn uit te spuwen. En dat kan leiden tot aangeschoten deelnemers. Met alle gevolgen van dien.


Bron: Financial Times, MD Weekly
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
 Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
 Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakenwereld massaal aan de alcohol
 Alcohol op het werk moet aan banden gelegd
 Alcohol goed voor carrière
 Olympische Spelen geliefd als bedrijfsuitje
 
 
reacties
 
John  |   | 
12-08-2008
 | 
10:38 uur
Leuk artikel. Het wijnen en deinen neemt toe en is goed voor de onderlinge sfeer. Kort geleden is zelfs een interactieve webpagina gestart met de eerste wijnhandelaar, zie hiervoor wijnenchat.nl één van de afdelingen van Chatkantoor. Ik denk dat hier veel toekomst in zit.
Cary  |   | 
13-08-2008
 | 
14:14 uur
Ik wil niets afdoen aan de suggestie voor een wijnproeverij als personeelsuitje en onderschrijf de opmerkingen van John. Maar: een wijnproeverij schrikt sommigen af. Ik zelf organiseer daarom al jaren in Zuid Limburg en de Belgische grensstreek een, volgens sommigen, meer toegankelijke proeverij en wel een bierproeverij, gecombineerd met een herberg- c.q. streekmaaltijd. Hoofdgroep van de proeverij zijn de 6 mondiaal beschermde Trappistenbieren met als nevengroepen o.a. abdijbieren en kloosterbieren. Dit leidt tot verrassende reacties en opmerkingen bij de deelnemers en wordt meer als 'low profile' ervaren dan een wijnproeverij. Afhankelijk van doelgroep uiteraard: Succes verzekerd. Ideetje???
Marielle Wijn  |   | 
1-04-2021
 | 
10:31 uur
Tegenwoordig is het door corona meer een thuisproeverij van wijn, in België en Nederland.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Customer experience verbeteren met digitalisatie supplychain
reacties
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
meer top 10