zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Email en vergaderen putten manager uit

4 juli 2008 - Ziet u nu alweer op tegen de volgende vergadering? U bent niet de enige. Tweederde van de Britse managers klagen dat eindeloze vergaderingen en stapels e-mail hen het meest uitputten.

Ook slaaptekort, te weinig vrije tijd, slecht eten en een ongezonde levensstijl zorgen ervoor dat niet optimaal gepresteerd wordt. Dat blijkt uit onderzoek van Chiumento en Personell Today. Een eenvoudig bedankje van een leidinggevende blijkt overigens de snelste en makkelijkste manier om een werknemer weer gemotiveerd te krijgen. 



Futloos

Tweederde van de ondervraagden heeft te weinig energie om volledig productief te zijn. E-mail en vergaderingen worden genoemd als grootste boosdoeners daarvan. Maar als je ziet dat slechts een tiende zijn bureau altijd verlaat om te lunchen en slechts tweederde regelmatig vrijaf neemt, lijkt een slechte tijdsindeling op een nog groter probleem. "Werknemers zouden moeten kijken hoe ze hun energiepeil op kunnen krikken," stelt dr. Andrew Hill van Chiumento. "Hoewel vergaderingen en e-mail onlosmakelijk verbonden zijn met ons werk, blijkt uit dit onderzoek dat we ons ervan bewust moeten worden hoeveel tijd en energie ze kosten. Om vervolgens manieren te vinden om te voorkomen dat ze ons uitputten." 

Frustratie

Acht van de tien ondervraagden zeggen dat ze gefrustreerd raken als ze niet optimaal kunnen presteren. Bijna de helft raakt er gestresst van, een even groot aantal gaat zich vervelen. Driekwart is meer gemotiveerd als ze echt productief kunnen zijn, tweederde voelt zich meer betrokken en meer dan zes van de tien krijgen er meer energie van. "Met dergelijke voordelen ligt er een belangrijke taak voor HR. Zij kunnen werknemers bewust maken van de gevolgen van hun levensstijl op hun werk en managers wijzen op het belang van schouderklopjes en bedankjes." 

Tips

Eenvoudige manieren om de energie op de werkplek te verhogen zijn bijvoorbeeld om taken die veel concentratie vereisen uit te voeren zonder telefoon of e-mail in de buurt, e-mail alleen op vaststaande tijden checken en vergaderingen mijden die langer dan twee uur duren.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
 Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
 Drie handige kantoorapps in 2019
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer energie, meer rendement
 Smart managen brengt vitaliteit en plezier
 Werkstress en werkgeluk liggen dicht bij elkaar
 Goede nachtrust leidt tot meer werkplezier
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
Zwitserse superaccu op komst? (1) 
top10
Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)
Drie op de tien werknemers ervaren informatieovervloed
Papieren data nog steeds onveilig
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Drie handige kantoorapps in 2019
Internationale M&A-activiteiten voegen afgelopen anderhalf jaar al geen waarde meer toe
Politieke verschuivingen vergroten risico's Europees bedrijfsleven
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Tinder populairste dating app in Nederland
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
meer top 10