zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager gaat steeds minder op reis

23 juni 2008 - Vertragingen, gecancelde reizen, drukte op vliegvelden, snel stijgende kosten en tijdrovende controles: allemaal redenen waarom Amerikaanse en Britse managers zakenreizen steeds vaker (proberen te) vermijden.

Dat blijkt uit onderzoek van de U.S Travel Industry Association. Het afgelopen jaar hebben managers al 41 miljoen reisjes minder gemaakt (waarvan twaalf miljoen vakantiereizen). Zowel vliegmaatschappijen, hotels en restaurants voelen dat in hun portemonnee. 



Tijdrovend

Uit het onderzoek kwam tevens een diep verankerde woede naar voren – vooral onder frequentie reizigers - over de staat van het Amerikaanse vliegnetwerk. Bijna acht van de tien vindt dat het systeem grondige verbetering behoeft. Ze vinden vooral dat de maatschappijen geen rekening houden met de enorme hoeveelheid tijd die een vliegreis in beslag neemt. 

Minder entertainment

De Britse afname van zakelijke trips wordt overduidelijk in de laatste cijfers van reisbureau Hogg Robinson. In hun laatste jaaroverzicht wordt gewaarschuwd voor de gevolgen van de bezuinigingen van – vooral financiële instellingen – op uitjes en reizen. Ook taxibedrijven en evenementenbureaus voelen de gevolgen van die bezuinigingen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
  Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
 Vijf manieren waarop digitalisering M&A transformeert
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakenreis kan veel goedkoper
 Telepresence vervangt zakenreis
 Helft managers vindt zakenreis zinloos
 Bedrijfsuitje is weggegooid geld
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
Alles wat je als een zelfstandige ondernemer moet regelen
reacties
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
top10
Terugkeer naar kantoor zou geen stap terug moeten betekenen voor transformatie
Bedrijven in de vitale sector moeten mensen centraal stellen in hun beveiligingsstrategie
Global Wealth Report 2021 van Allianz: Sparen van thuis
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden
Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
meer top 10