zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Veel meer omzet met goede website

15 mei 2008 - Uitstraling en bruikbaarheid van een website heeft een directe relatie met het resultaat. Dat blijkt uit onderzoek van het Forrester. Het onderzoeksbureau concludeerde dat investeren in de website loont: een goed gebouwde website levert tot 50 procent meer verkopen op.

Lange tijd werd gedacht dat jet vooral belangrijk was een website te hebben, zo meldt Business Compleet. Vooral in een b2b-omgeving is dat nog steeds een veelgehoorde mening. De gedachte is dan dat het voldoende is als de websurfer kan lezen wat er verkocht wordt, en dat deze vanzelf contact opneemt als hij geïnteresseerd is. Uit het gedrag van de bezoekers van de websites blijkt echter dat deze gedachte een update behoeft. 



Uitstraling

Bezoekers van websites blijken de uitstraling van de website in direct verband te brengen met de uitstraling van het bedrijf. Als de website er ouderwets en/of onverzorgd uitziet, gelooft de bezoeker van de website dat hij ook met een ouderwets en slecht verzorgd bedrijf te maken heeft. Een zeer veelgemaakte, maar daarom niet minder kwalijke fout, is het op de website publiceren van achterhaalde informatie. Tijdgevoelige content, zoals nieuwsberichten, seizoensartikelen, speciale aanbiedingen en dergelijke moeten echt actueel zijn. Zijn ze dat niet, dat vormen ze een regelrechte antireclame. 

Professioneel design

Dit betekent overigens niet dat u peperdure investeringen moet doen in een grote website vol toeters en bellen. Uit het onderzoek komt namelijk ook naar voren dat zaken als interactiviteit en entertainmentwaarde niet direct een grote positieve invloed hebben op de opbrengsten van de site. Wel wordt er veel waarde gehecht aan een mooi en professioneel design. Belangrijk is dat het uiterlijk van de website past bij het bedrijf, de branche en uiteraard de doelgroep. 

Profilering
Als u nadenkt over uw website, is het verstandig om daar even de tijd voor te nemen. Kijk bij concurrenten wat zij hebben gemaakt, kijk rond op het internet naar wat u mooie websites vindt, en denk na over hoe u uw bedrijf op het internet wil profileren. En zoek een goede webdesigner die uw ideeën kan uitvoeren. 

Gebruiksvriendelijkheid

Naast het design moet ook de gebruiksvriendelijkheid in orde zijn. Dat begint ermee dat uw website goed navigeerbaar moet zijn, oftewel de gebruiker moet er makkelijk zijn weg op kunnen vinden. Kies daartoe een logische indeling van uw website. Denk daarbij ook vooraf na over wat u wilt dat de bezoeker het eerst te zien krijgt. Een handige tip is om voor u zelf, en voor uw webdesigner, een top vijf te maken van wat voor u de belangrijkste zaken zijn.


Bron: Business Compleet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Veertien tips om online klanten te werven
 Corporate website biedt nog volop wervingskansen
 Digitaal persoon positiever beoordeeld dan geschreven tekst
 Woordkeuze op website winstbepalend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10