zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Woordkeuze op website winstbepalend

14 september 2006 - Managers besteden te weinig aandacht aan de boodschap die hun bedrijfssite uitdraagt. Ze riskeren daarmee fatale blunders en dat gaat ten koste van de winst. Dat zegt webcontent-expert Gerry McGovern, die onder andere HP, Pioneer, Directgov, UCLA, Aer Lingus en Microsoft tot zijn klanten mag rekenen, in een boek waarin hij stelt dat de inhoud van de corporate website een cruciale succesfactor is.

McGovern zegt dat de manier waarop marketing en strategie ingezet worden, aangepast moet worden aan de nieuwe technologieën. Bedrijven moeten bovendien meer stilstaan bij de manier waarop de content van hun website bij kan dragen aan merktrouw en betere klantenservice.

Vliegmaatschappijen bijvoorbeeld roepen op hun site vaak 'lage tarieven' terwijl potentiële klanten 6.500 keer vaker zoeken op 'goedkope vluchten'. Toen Microsoft één woord in een kop op een website veranderde, steeg het aantal mensen dat doorklikte met 300 procent. Een andere klant van McGovern plaatste een link ergens anders op de webpagina en zag zijn omzet de volgende twee maanden met $70.000,- stijgen.



Aandacht
Steeds vaker is de website voor klanten de eerste kennismaking met een onderneming. Als die onderneming hun aandacht echter niet binnen enkele seconden weet te grijpen, zijn ze weer weg. Bedrijven moeten er volgens McGovern dus terdege rekening mee houden dat het net zo makkelijk is klanten weg te jagen met een bepaalde woordkeuze als ze aan te trekken.

Nieuwe afdeling
In zijn boek 'Killer Web Content' voorspelt hij verder het ontstaan van een nieuwe afdeling die zich puur en alleen bezig houdt met webcontent. En dan niet als aanhangsel van de IT-afdeling of gerund door een of andere assistent, maar als heuse kaderafdeling. Die webcontentafdeling moet bovendien directe lijnen naar het bestuur hebben en de bevoegdheid krijgen om succesvolle communicatie met de klanten te implementeren. Op die manier moeten de webcontentmanagers een revolutie ontketenen in de denkwijze van het bestuur over het verband tussen webcontent en winst.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10