zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Cijfers vaak onbesproken in vergaderingen

19 maart 2008 - Tijdens vergaderingen komen gegevens uit de administratieve en financiële systemen vaak nauwelijks aan bod. Komen ze dat wel, dan twijfelt een derde van de deelnemers aan de juistheid ervan. Dit blijkt uit onderzoek van Cognos.

40 procent van de respondenten vergadert drie of vier keer per week. Maar hoe efficiënt dat is, is nu de vraag. Cijfers die uit ERP-, CRM- of financiële systemen gegenereerd zijn, worden immers nauwelijks besproken. 70 procent doet dit zelfs helemaal niet. Hierdoor ontbreekt het vaak aan de juiste informatie voor het nemen van beslissingen. 



Tijd is geld

Doordat de juistheid van gegevens in twijfel worden getrokken gaat er volgens Karel Kinders, Managing Director van Cognos veel kostbare tijd verloren. Dit is zonde, want efficiënte vergaderingen kunnen bedrijven veel tijd en geld uitsparen.


Bron: Financieel Management
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien tips voor succesvolle vergaderingen
 Chaos domineert vergaderingen
 Vergaderen steeds minder productief
 Tien tips voor vruchtbare vergaderingen
 
 
reacties
 
Herman Van Den Bosche  |   | 
19-03-2008
 | 
15:17 uur
Groot probleem met ''Cognos'' is dat je vooraf via een kubus de parameters moet gaan vastleggen en daar dan ook aan gehouden bent.

Via een verkoopstatistiek of quickstatistiek kan je sneller de gevraagde gegevens op het ogenblik zelf instellen en uitprinten en/of naar een excel file transfereren.

Verder ben ik het er volledig mee eens dat cijfers niet steeds op de goede manier worden aangebracht maar cijfers zijn nu ook eenmaal manipuleerbaar en voor interpratatie gevoelig.

Herman

FMO van den Bergh  |   | 
19-03-2008
 | 
15:43 uur
Beste Herman,

Cijfers zijn alleen manipuleerbaar en gevoelig voor interpretatie wanneer vooraf niet voldoende duidelijk is waar je mee bezig bent.

Cijfers zijn in elk geval veel minder manipuleerbaar en gevoelig voor interpretatie dan alle andere denkbare methoden van het weergeven van voortgang.

En dat het niet altijd even gemakkelijk is om echt helder te hebben wat je wilt weten en welke gegevens je daarvoor moet verzamelen kan ik alleen maar met je eens zijn. En je observatie dat software niet altijd faciliterend werkt kan ik ook bevestigen.

Filip

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10