zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hersenonderzoek kraakt oude marketinginzichten

11 maart 2008 - Uit hersenonderzoek komen nieuwe inzichten naar voren die bepaalde marketingmodellen en –paradigma’s onhoudbaar maken. Dit schrijft Marketing Online.

De strijd om aandacht wordt nog altijd gezien als hét centrale marketingprobleem. Hersenonderzoek laat echter zien dat wensen niet in hoofden van consumenten ingeprent kunne worden, maar marketeers juist op bestaande behoeften en emoties moeten inspelen. 



Recall
Een ander voorbeeld is het recall-model, dat stelt dat bewuste herinnering een voorwaarde is voor effect. Uit hersenonderzoek blijkt echter dat een impliciet opslagsysteem in de hersenen veel relevanter is voor (koop)gedrag dan expliciete gedachten. Reclame werkt dus ook zonder dat gebruikers zich die expliciet herinneren. 

Redenen

Ook de veronderstelling dat mensen informatie zouden kunnen geven over redenen voor hun gedrag is onjuist. Dat kunnen ze namelijk zelden.


Bron: Absatzwirtschaft, Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
 Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
 Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien succesfactoren voor effectieve reclame
 Massamedia bepalen consumententrends nog steeds het meest
 
 Virale marketing draait op primaire emoties
 In twaalf stappen naar een interactieve toekomst
 
 
reacties
 
E.J. Moeken  |   | 
11-03-2008
 | 
10:23 uur
Dit onderzoek bevestigd hetgeen Manovra al jaren over de buhne brengt. Digital signage (narrowcasting) is vele malen effectiever dan reclame op radio en/of tv!!!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
reacties
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
top10
Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
Tekort aan vaardigheden beperkt financiële instellingen om doelstellingen te behalen
Wat de coronacrisis ons leert over het managen van mental health
Waarom vlot het niet met diversiteit op de werkvloer?
Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
Bedrijven hebben behoefte aan ondersteuning bij uitvoering wet ingroeiquotum en streefcijfers
Werkenden willen zelf kunnen bepalen wel of niet naar kantoor te gaan
meer top 10