zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hersenonderzoek kraakt oude marketinginzichten

11 maart 2008 - Uit hersenonderzoek komen nieuwe inzichten naar voren die bepaalde marketingmodellen en –paradigma’s onhoudbaar maken. Dit schrijft Marketing Online.

De strijd om aandacht wordt nog altijd gezien als hét centrale marketingprobleem. Hersenonderzoek laat echter zien dat wensen niet in hoofden van consumenten ingeprent kunne worden, maar marketeers juist op bestaande behoeften en emoties moeten inspelen. 



Recall
Een ander voorbeeld is het recall-model, dat stelt dat bewuste herinnering een voorwaarde is voor effect. Uit hersenonderzoek blijkt echter dat een impliciet opslagsysteem in de hersenen veel relevanter is voor (koop)gedrag dan expliciete gedachten. Reclame werkt dus ook zonder dat gebruikers zich die expliciet herinneren. 

Redenen

Ook de veronderstelling dat mensen informatie zouden kunnen geven over redenen voor hun gedrag is onjuist. Dat kunnen ze namelijk zelden.


Bron: Absatzwirtschaft, Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Corona zorgt voor makkelijk te benaderen maar moeilijk te werven kandidaten
 Cao-drukte in juni tekent inhaalslag
 Wachten in Zoomvergaderingen kost bijna 8. 000 euro per jaar
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien succesfactoren voor effectieve reclame
 Massamedia bepalen consumententrends nog steeds het meest
 
 Virale marketing draait op primaire emoties
 In twaalf stappen naar een interactieve toekomst
 
 
reacties
 
E.J. Moeken  |   | 
11-03-2008
 | 
10:23 uur
Dit onderzoek bevestigd hetgeen Manovra al jaren over de buhne brengt. Digital signage (narrowcasting) is vele malen effectiever dan reclame op radio en/of tv!!!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10