zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketingdirecteuren geloven heilig in sociale media

6 maart 2008 - Marketingdirecteuren uit de hele wereld zijn het eens: het gebruik van sociale media voor corporate, merk- en productmarketing is geen hype, maar een vitaal marketingcomponent. Dit concludeert TNS Media Intelligence/Cymfony.

49 procent van de ondervraagde marketingdirecteuren zegt zelfs dat sociale media-acties op directieniveau gevolgd moeten worden en een flink deel van het marketingbudget moet krijgen. Dit meldt Marketing Online.



Nut

Gevraagd naar het specifieke nut van sociale media antwoordt 37 procent dat het een strategische tool is om inzichten in consumentengedrag te verzamelen, 21 procent dat ze mogelijkheden ziet voor brand awareness en achttien procent dat ze sociale media in wil zetten als loyaliteitsinstrument. 

Nieuwe kansen
30 procent van de respondenten is het erover eens dat sociale media onconventionele nieuwe kansen bieden en dat bedrijven daar snel op in moeten spelen. 95 procent zegt dat sociale media de komende vijf jaar aan belang wint. Als meest effectieve sociale media-instrument worden genoemd: gebruikerscommunities van bloggers (50 procent), word of mouth-campagnes (waar vooral Amerikaanse marketeers enthousiast over zijn) en het inzetten van sociale mediasites om een virale campagne te ‘seeden’ (met name bij een productlancering).


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien tips voor sociale media-activiteiten
 Sociale media stimuleren groei pr
 Marketeer te voorzichtig op online sociale netwerken
 Marketingdirecteur snapt nieuwe media niet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10