zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sociale media stimuleren groei pr

9 oktober 2007 - Pr-budgetten zullen de komende twaalf maanden met 60 procent stijgen. Dit komt vooral doordat bedrijven meer gaan spenderen aan campagnes op het gebied van sociale media. Het aantrekken van personeel blijft de belangrijkste bron van zorg voor pr-managers; 21 procent van de ondervraagden geeft aan moeilijk geschikte medewerkers te kunnen vinden. Dit blijkt uit internationaal onderzoek onder 150 senior managers van Lewis PR.

Belangrijke functie


95 procent van de ondervraagden zegt dat pr als een van de belangrijkste bedrijfsfuncties in hun organisatie wordt gezien, waarbij technologieën voor sociale media de budgetten en de betrokkenheid van de ceo vergroten. 

Aantrekken personeel
Niet alleen het aantrekken van goede pr-mensen vormt een uitdaging, meent Lewis PR. De pr/marketing vertegenwoordigers noemen het opbouwen van hun merknaam (21 procent) en het managen van interne belanghebbenden als andere aandachtspunten. Opmerkelijk is de bezorgdheid over het tekort aan mid-level pr-personeel. 

Kennis
Op de vraag wat een pr-bureau een goed bureau maakt, werd kennis van de markt waarin het bedrijf zich beweegt het meest genoemd (29 procent). Het gebrek hieraan vormt de grootste frustratie (32 procent). Het onderzoek wijst ook uit dat pr-bedrijven worden geselecteerd door middel van mond-tot-mondreclame en aanbevelingen door collega's. Slechts acht procent vindt het leveren van de diensten binnen het budget een topprioriteit.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
 Grote kloof tussen digitale strategieën en digitale performance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer te voorzichtig op online sociale netwerken
 Bedrijfsleven is niet klaar voor werknemer 2. 0
 Marketingdirecteur snapt nieuwe media niet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Toyota Camry (1) 
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen? (1) 
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie (1) 
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
top10
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
Vraag naar e-health experts stijgt explosief
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10