zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager ergert zich kapot aan files en lange vergaderingen

17 januari 2008 - Vergaderingen duren te lang, collega's dwalen teveel af en de bijeenkomsten dragen te weinig bij aan de omzet. Grote ergerpunten van Nederlandse en Belgische managers. Ook irriteren ze zich mateloos aan files en vertragingen in hun woon-werkverkeer.

Dat blijkt uit onderzoek van MarketCap in opdracht van Polycom. Opvallend is het verschil tussen Belgische en Nederlandse managers als het gaat om de tweede grootste ergernis over woon-werkverkeer. Nederlandse managers ergeren zich op de tweede plaats vooral aan het gedrag van hun medeweggebruikers (18,7 procent). Voor Belgische managers is de gemiddelde reistijd de tweede grootste ergernis (15,6 procent). Het gedrag van andere weggebruikers komt voor Belgische managers op de derde plaats (13,1 procent). Van de ondervraagde Belgen geeft 10,7 procent aan zich het meest zorgen te maken over risico's die zij lopen tijdens het reizen. Nederlandse managers ergeren zich meer aan de kosten van woon-werkverkeer (acht procent). Ook het milieubewustzijn van Belgische managers lijkt iets groter te zijn dan dat van hun Nederlandse collega's. Zo'n acht procent van de Belgische managers maakt zich zorgen over zijn bijdrage aan milieuvervuiling door woon-werkverkeer, van de Nederlanders is dat 5,4 procent. 



Vergaderirritaties

In grote lijnen zijn Belgische en Nederlandse managers het wel eens over hun grootste irritaties op het gebied van vergaderingen. De belangrijkste is voor beide de te lange duur. Andere grote ergernissen zijn collega's die van de agenda afdwalen en het gevoel dat meetings te weinig bijdragen aan de omzet. Ook het ontbreken van een duidelijke agenda en de zinloosheid van sommige bijeenkomsten ergert de managers. 

Teleconferencing

Ruim tweederde (68,5 procent) van de Belgische en Nederlandse managers denkt dat men effectiever zal zijn in het werk als men videoconferencing zou gebruiken voor de communicatie met collega's, klanten of zakelijke partners. Bijna de helft (48,4 procent) heeft interesse om dit te gebruiken en 6,8 procent heeft die mogelijkheid al.


Bron: 6minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
 72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
 Vijf zegeningen van een burn-out
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien tips voor succesvolle vergaderingen
 Minder kantoortje spelen, meer rendement
 Managers vergaderen veel te lang
 Topmanagers zijn net gewone mensen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Marketeers besteden video steeds meer uit (3) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (2) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
Wereldwijde faillissementen stijgen nog sneller dan verwacht (1) 
De kater na carnaval: feestvierders nemen vrije dagen op  (1) 
top10
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
40 procent vindt zijn/haar baan niet zinvol
Toenemend aantal zoekopdrachten naar banen in Polen vanuit Nederland
Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
Ruim 50 procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor
De waarde van een post mortem onderzoek na een cyberaanval
Vijf zegeningen van een burn-out
Nederlandse werkgevers minder positief over werkgelegenheid
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
meer top 10