zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Betere dienstverlening belangrijker dan groene ict

2 januari 2008 - Betere dienstverlening is een van de belangrijkste prioriteiten van ict-bedrijven in 2008. De groene hype en de mogelijkheden van Web 2.0 worden minder belangrijk geacht. Dat is de uitkomst van onderzoek door Ziff Davis.

De CIO's zien het verbeteren van klanttevredenheid door betere dienstverlening als de grootste prioriteit voor het komende jaar (35 procent). Het verbeteren van bedrijfsprocessen komt op de tweede plaats (34 procent) en een bijdrage leveren aan nieuwe bedrijfsstrategieën is volgens 31 procent van de respondenten de belangrijkste uitdaging voor 2008. 



Technische verbeteringen
Uit de antwoorden komt naar voren dat business intelligence een belangrijk middel is om de beoogde verbetering van de dienstverlening te bereiken. Bijna dertig procent van de respondenten noemt de integratie van data en systemen als de belangrijkste technologische verbeteringen die moet bijdragen aan de bedrijfsstrategie voor 2008. ‘Disaster recovery' (data herstel) en bedrijfscontinuïteit (business continuity) staan ook hoog op de prioriteitenlijst van technologieën die een bijdrage moeten leveren aan de bedrijfsdoelen voor het komende jaar. 

Energiekosten

Groene ict blijft een belangrijk onderwerp maar het wordt volgens de onderzoekers overschaduwd door de nadruk op betere dienstverlening. "Zolang energiekosten blijven toenemen en aangezien de ict-industrie een grootverbruiker van energie is, ligt daar de noodzaak om energie te besparen. Daarbij is het belangrijk dat er niet wordt ingeboet op het serviceniveau."


Bron: Computable
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Succesvol thuiswerken met geautomatiseerd uitgavenbeheer
 Organisaties houden geen rekening met feedback werknemers bij aanpassen reis- en onkostenbeleid
 Twaalf uitdagingen voor het hybride werken
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Teamgeest belangrijker dan IT-kennis
 Tien trends in de ICT voor 2008
 ICT-problemen kosten halve dag per maand
 Ontevredenheid over ICT naar recordhoogte
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Tips om je workforce te managen
reacties
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (2) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carrièreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
Stijgende energieprijzen en inflatie leiden tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen (1) 
Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer? (6) 
top10
Nederland hybride werkland: een derde weigert fulltime kantoorbaan
Mensen spelen grote rol in de toekomst van B2B e-commerce
Emissievrij bouwen en bezorgen binnen de stad
Vraag naar netwerkmanagers blijft heel groot
IT-leiders moeten hun teams bijscholen om meer waarde uit data te halen
'Cyberveiligheid moet in handen zijn van de overheid'
Hoe wordt jouw organisatie een digitale winnaar?
Waarom het de hoogste tijd is voor bedrijven om elektronische handtekeningen te vertrouwen
Mensen zijn meer dan hun arbeidsprestatie
Het grote verschil tussen weten en kunnen
meer top 10