zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven tips voor seniorenmarketing die jongeren niet afschrikt

18 december 2007 - Het toepassen van seniorenmarketing is mogelijk zonder dat daarbij jongere doelgroepen verstoten of afgeschrikt worden. Daarom heeft Elsevier Retail zeven tips om seniorenmarketing op een goede manier toe te passen.

Seniorenmarketing is een groeimarkt, omdat er een doelgroep ligt van zo`n vijf miljoen 50-plussers. Om deze doelgroep te bereiken moet een andere marketingstrategie ingezet worden. Hierbij is echter wel van belang dat de jongere doelgroepen niet afgeschrikt worden. Met de volgende zeven tips zal dat niet gebeuren: 



1. Geef duidelijke productinformatie. Ervaren en gemotiveerde verkopers moeten de (oudere) klant goed kunnen voorlichten.
2. Spreek niet van koopjes maar van aanbiedingen.
3. Kies voor ervaringen  
4. Benader ouderen als jongeren; communiceer leeftijdloos
5. Communiceer positief
6. Heeft u een winkel: creëer rust en ruimte
7. Houd uw website praktisch en simpel.


Bron: Elsevier Retail, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 MOKKA-marketing
 Marketeers negeren senioren
 Internetmarketing slaat vooral aan bij senioren
 Bejaarde consumenten zijn gat in de markt
 Tips voor seniorenmarketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10