zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Internetmarketing slaat vooral aan bij senioren

9 juni 2005 - Senioren doen vaker mee met een online actie dan jongeren. Ook surfen zij sneller naar een website die in een commercial wordt genoemd, en zijn ze meer bereidwillig ten opzichte van e-mailmarketing. Dit blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van het interactieve communicatiebureau Clockwork en de Rijksuniversiteit Groningen.

Het onderzoek is gehouden onder honderd mensen vanaf 50 jaar en vijftig mensen van 25 tot 35 jaar.



Uitkomsten
De belangrijkste uitkomsten: 31 procent van de senioren doet wel eens mee met een online actie, tegenover 26 procent van de jongere mensen. Vooral samples opvragen vinden de senioren interessant. 27 procent van de senioren registreert zich met enige regelmaat bij online acties. Onder de jongeren is dit 22 procent. 38 procent van de senioren geeft meestal toestemming voor het verzenden van e-mail bij de registratie. 22 procent van de 25-35 jarigen is hiertoe bereid. 91 prcoent van de 50-plussers vult bij registratie zijn e-mail adres in en 60 procent vermeldt daarbij naam en productinteresses. 20 procent is bereid adresgegevens te geven.

Banners
Oudere interenetters klikken ook vaker op banners dan jongeren. Bij jongeren is dat percentage maar 6 procent, bij de 50-plussers komt dit op wel 24 procent.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10