zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tips voor seniorenmarketing

9 april 2002 - Vijftigplussers vormen in westerse landen een van de grootste bevolkingsgroepen, ze hebben veel geld en tijd te besteden en ze zijn net zo geneigd om iets nieuws uit te proberen als jongere consumenten. Marketeers zitten vaak echter nog vol vooroordelen, waardoor ze deze groep consumenten links laten liggen.

De vooroordelen over oudere mensen zijn talrijk. Ze staan niet open voor nieuwe dingen. Ze laten zich niet makkelijk beïnvloeden door reclame, en omdat ze geen groot huishouden meer voeren zijn ze eigenlijk ook niet interessant als doelgroep.



Goudmijn
In werkelijkheid liggen de kaarten heel anders. Een goudmijn voor reclamemakers dus. Wie erin slaagt om zijn campagne toe te snijden op deze doelgroep zit op rozen. Marketing Online geeft een aantal tips voor seniorenmarketing:

Marketingtips
1. Appelleer aan de sterke punten van ouderen: ervaring, (levens)wijsheid, flexibiliteit in levensomstandigheden

2. Houd rekening met hun 'gebreken': slechtziend- c.q. horendheid, problemen met snelle tv-spotjes

3. Zorg voor een positieve toon: vijftigplussers houden van humor en inhoud, en ze hebben een hekel aan de hijgerigheid die nogal wat reclame-uitingen kenmerkt.

4. Last but not least: het beeld van de schaarse oudere die in advertenties wordt opgevoerd is vaak weinig begerenswaardig.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10