zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tips voor seniorenmarketing

9 april 2002 - Vijftigplussers vormen in westerse landen een van de grootste bevolkingsgroepen, ze hebben veel geld en tijd te besteden en ze zijn net zo geneigd om iets nieuws uit te proberen als jongere consumenten. Marketeers zitten vaak echter nog vol vooroordelen, waardoor ze deze groep consumenten links laten liggen.

De vooroordelen over oudere mensen zijn talrijk. Ze staan niet open voor nieuwe dingen. Ze laten zich niet makkelijk beďnvloeden door reclame, en omdat ze geen groot huishouden meer voeren zijn ze eigenlijk ook niet interessant als doelgroep.



Goudmijn
In werkelijkheid liggen de kaarten heel anders. Een goudmijn voor reclamemakers dus. Wie erin slaagt om zijn campagne toe te snijden op deze doelgroep zit op rozen. Marketing Online geeft een aantal tips voor seniorenmarketing:

Marketingtips
1. Appelleer aan de sterke punten van ouderen: ervaring, (levens)wijsheid, flexibiliteit in levensomstandigheden

2. Houd rekening met hun 'gebreken': slechtziend- c.q. horendheid, problemen met snelle tv-spotjes

3. Zorg voor een positieve toon: vijftigplussers houden van humor en inhoud, en ze hebben een hekel aan de hijgerigheid die nogal wat reclame-uitingen kenmerkt.

4. Last but not least: het beeld van de schaarse oudere die in advertenties wordt opgevoerd is vaak weinig begerenswaardig.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Wilt u ook objectief werven en selecteren en meer kandidaten?
 Nederland heeft nog altijd beste pensioenstelsel
 Vijf ontwikkelingen die essentieel zijn voor technologische evolutie op de werkplek
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeel vinden voor topfuncties blijft een uitdaging
Bedrijfsfeest richting einde jaar; thema's zijn belangrijk!
reacties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress (1) 
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (2) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
top10
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
Helft werknemers solliciteert onder werktijd
IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
Werkzoekenden veel minder positief over work-life balance
Ook bedrijven moeten investeren in ICT-skills
Hoe transformeren opkomende technologieën onze levens tegen 2030?
'(Voor)liefde voor geld belangrijke voorwaarde om bij bank te werken'
Emotionele intelligentie: vraag verzesvoudigt door AI en automation
Recordaantal ondernemingen worden intelligent met groeiende IoT-investeringen
meer top 10