zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument gevoelig voor virale marketing, manager niet

Managers delen enquêtes en games niet met rest van de organisatie

2 mei 2007 - Marketeers die mikken op een virale campagne denken in de eerste plaats aan microsites, games en videoclips, zo blijkt uit de '2007 Viral Marketing Survey' van Marketing Sherpa. Verder blijkt echter ook dat de doelgroep gewend is geraakt aan virale acties; consumenten zijn niet meer zo snel onder de indruk van een filmpje of game.

Ervaren marketeers vinden het maken van 'coole microsites' een stevige aanrader, 37 procent beweert hiermee schitterende resultaten behaald te hebben. Een derde boekte mooie resultaten met online games, ongeveer evenveel als de marketeers met goede ervaringen met videoclips.

Ervaring loont


Er is volgens de onderzoekers wel een verschil in de antwoorden van ervaren en minder ervaren marketeers. Ervaring loont blijkbaar in virale marketing, want voor bijna alle toegepaste virale marketingtechnieken boeken de ervaren marketeers vaker goede resultaten dan de beginners.

Manager ongevoelig
Maar virale marketing werkt niet altijd. Bij beslissingnemers bijvoorbeeld. Wanneer managers deelnemen aan een spel of enquête hoef je niet te verwachten niet dat zij de boodschap ook zullen doorsturen naar iemand in de organisatie, aldus MarketingSherpa.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
heer F Schophuizen  |   | 
4-05-2007
 | 
07:31 uur
Natuurlijk werkt het niet voor managers. Die bemoeien zich niet met de inhoud, maar alleen met het organiseren van de mensen, het werk en de geldstromen. Virale marketing appelleert met name aan de inhoudelijke gevoelswaarde.

De chauffeur van de directeur ervaart heel iets anders bij "deze auto rijdt erg goed" dan de directeur.


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10