zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Doelgroepmarketing werkt niet meer

9 maart 2004 - Doelgroepmarketing heeft afgedaan: sociaal-demografische kenmerken zeggen tegenwoordig weinig of niets meer over het consumentengedrag. Als bruikbaar alternatief stelt marktonderzoeker Jens Lönneker voor om de koop- en gebruikomstandigheden als uitgangspunt voor marketingcommunicatie te nemen.

Daarover bericht Marketing Online.



Aldi
Welgestelden kopen net zo vaak bij Aldi als mensen die weinig te besteden hebben, ouderen zijn net zo trendgevoelig als jongeren en vrouwen kopen mannenproducten. Het vertrouwde doelgroepenmodel waar marketeers zo lang op konden blindvaren is niet meer van toepassing op de wispelturige, 'schizofrene' consument, aldus Lönneker, directeur van het markt- en media-instituut Rheingold.

Meerdere merken chocola
In plaats daarvan kan beter worden gekeken naar de situatie, respectievelijk de stemming waarin een potentiële koper beslist of hij een product al dan niet aanschaft. Zo kan blijken dat één en dezelfde consument verschillende chocoladeproducten c.q. -merken tegelijkertijd gebruikt, simpelweg omdat het ene een andere behoefte bevredigt dan het andere.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10