zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer aandacht voor webcare

7 augustus 2007 - Bedrijven besteden steeds meer aandacht aan webcare: het online bekijken van forums en blogs om inzicht te krijgen in de waardering van klanten ten aanzien van hun product of dienst. Er zijn diverse manieren om in de gaten te houden wat er over een bedrijf wordt gezegd.

Aparte afdeling


Vodafone heeft bijvoorbeeld een speciale afdeling opgericht die zich uitsluitend met deze online activiteiten bezighoudt. Ook UPC heeft een eigen webcareteam dat reageert op klachten van klanten. Het is de bedoeling dat mensen dankzij webcare online ook gaan vermelden dat ze goed geholpen zijn door de bedrijven. Zet iemand een klacht op het net, dan zoeken UPC en Vodafone contact met deze klant. Door proberen de klacht te verhelpen hopen de bedrijven dan op een positieve respons. 

Andere manieren
Andere manieren om de meningen van de consument te peilen gaan via zoekmachines of speciale services waarmee de eigen merknaam gepeild kan worden. Er zijn ook bedrijven actief die in opdracht blogs en forums doorspitten.


Bron: NRC Next, MD Weekly
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlander is dol op social-networking
 Marketeer te voorzichtig op online sociale netwerken
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 
 
reacties
 
Marc Overes  |   | 
7-08-2007
 | 
08:29 uur
Inderdaad, een heel nieuw en leuk gebied, grotendeels nog onontgonnen!

Het zoeken van uitingen is nog niet het grootste probleem, maar het op de juiste wijze hiermee omgaan....daar zit voor veel bedrijven de angel. Vaak is de reactie impulsief, en dat is uit den boze!

Hiervoor moet je dan eigenlijk ook al een stappenplan klaar hebben liggen. Ik noem het maar ''Bedrijfshulpverlening'' voor ongevallen op het Internet.

Dat zal voor veel bedrijven steeds meer een noodzaak gaan worden!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10