zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Philips heeft beste imago

21 mei 2006 - Philips heeft van alle internationale bedrijven de beste reputatie onder de Nederlandse bevolking. KLM staat in de ranglijst op de tweede plaats, gevolgd door TNT. Dat blijkt uit het jaarlijkse reputatieonderzoek van de Rotterdamse Erasmus Universiteit.

Heineken
Vijf jaar geleden werd Philips nog veertiende en vorig jaar derde. Heineken, dat de afgelopen drie jaar won, kon dit jaar niet meedingen naar een prijs. De bierproducent behoort volgens de onderzoekers niet meer tot de twintig meest zichtbare ondernemingen van Nederland. De onderzoekers toonden wel aan dat Heineken derde was geworden als het bedrijf had meegedaan. De universiteit voerde het reputatieonderzoek in 24 landen uit.

Consistent


De uitverkiezing is consistent met andere populariteitsmetingen. Begin deze maand bleek uit onderzoek van het tijdschrift Management Team dat Philips het beste bedrijf is van Nederland. Management Team deed onderzoek naar het imago van de vijfhonderd populairste bedrijven op de Nederlandse markt onder duizend managers. Philips-topman Gerard Kleisterlee werd eerder verkozen tot Topman van het Jaar 2004, een initiatief van Managers Netwerk Nederland en Managersonline.nl.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10