zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Belangstelling voor expertise AI vertienvoudigd in Nederland

Strategie social media schuift op naar short-form video content

20 april 2023 - Nederlandse organisaties hunkeren massaal naar expertise rondom het gebruik van AI tools. Dat blijkt uit een analyse van Fiverr, resulterend in de Business Trends Index met alle populaire zoekopdrachten van de afgelopen zes maanden. Onder de miljoenen zoekopdrachten op het platform is de vraag naar AI-diensten, die in Nederland is vertienvoudigd, de grootste stijger in de afgelopen zes maanden.

Nu bedrijven zich bewust zijn van nieuwe mogelijkheden om vooruitgang te boeken via artificial intelligence, zijn de zoekopdrachten naar AI-gerelateerde diensten op Fiverr explosief gestegen. Met behulp van experts onderzoeken organisaties manieren om AI te integreren in hun werkzaamheden. Zo is bijvoorbeeld het aantal zoekopdrachten rondom "ChatGPT" sinds de afgelopen zes maanden vergelijkbaar met zoekopdrachten met betrekking tot "Facebook" en "Instagram". 


Groei van AI op Fiverr
-
AI art: +4.270 procent
- AI: +1.550 procent

De snelle ontwikkelingen rondom AI zijn enorm interessant, stelt Peggy de Lange, verantwoordelijk voor de wereldwijde b2b-marketing van Fiverr. "De verschuivingen in de wereld van de technologie, gekoppeld aan een onzekere economie, hebben bedrijven op de proef gesteld. Hier ligt een sleutelrol weggelegd voor freelancers om organisaties op gang te helpen."
"Het vergt veel kennis en tijd om een tool de juiste vraag te stellen. Pas als de menselijke input goed is, komt er bruikbare output uit. Haal daarom expertise in huis," vervolgt De Lange. "Wees niet bang: AI is nog lang niet klaar om alle taken van ons over te nemen. Gebruik het in je voordeel. Deze tools kunnen bijvoorbeeld helpen met het schrijven van teksten, waardoor jij weer tijd over hebt voor andere prioriteiten, maar vertrouw niet blindelings op de uitkomst."

Short video domineert social media strategie
Fiverr ziet ook een aardverschuiving op het gebied van social media. Uit de Business Trends Index blijkt dat bedrijfsleiders en marketeers meer zoeken op zogeheten short-form video. Dit voornamelijk vanwege de groei van TikTok, dat de markt heeft ontwricht met korte video’s. De korte filmpjes zijn zo populair geworden dat andere sociale platforms zoals Youtube en Instagram hun eigen korte videofuncties hebben gecreëerd.
De Lange: "Door de enorme prikkels die consumenten online krijgen, wordt het steeds lastiger om hun aandacht vast te houden. Korte video’s zijn daarop het antwoord. Deze shorts zijn uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van merken. Maar door de overvloed aan content is dat enorm moeilijk. Om toch te profiteren van de potentie en de exposure, wordt er veel gezocht naar scriptschrijvers, voice overs en editors."

Groei van short video op Fiverr
 
  • YouTube video script writer: +1.604 procent
  • YouTube voice over: +1.077 procent
  • TikTok ads: +846 procent
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatieve AI en samensmelting van fysieke en digitale wereld zorgt voor ingrijpende verandering
 Werknemer maakt zich zorgen over het gebruik van generatieve AI door hackers
 Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek
 AI & HR: De onthulling van de geheimen van een haat-liefderelatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10