zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Verouderde technologie is grootste beperking voor leidinggevenden

4 maart 2021 - Een nieuw rapport van Quinyx toont aan dat de voordelen en besparingen van het gebruik van AI-gestuurde WFM-software aanzienlijk zijn. Quinyx ondervroeg wereldwijd 300 leidinggevenden uit verschillende sectoren over hun grootste uitdagingen en topprioriteiten bij het plannen van het personeel met een niet-kantoorbaan.

Zij maken ongeveer 80 procent van het wereldwijde personeelsbestand uit.


 
Grote operationele uitdagingen
De bevindingen van het rapport ‘De kosten van slecht roosteren’ zijn verontrustend. Bedrijven zonder moderne software werden tijdens de pandemie geconfronteerd met grote operationele uitdagingen. Bij gebrek aan flexibiliteit om te voldoen aan de continu veranderende coronamaatregelen, meer uitval op de werkplek en extra hygiëneprotocollen, verloren bedrijven zonder AI-gestuurde WFM tot 15 procent van de omzet. Ook werd er tot 25 procent te veel aan salariskosten uitgegeven. Het is dan ook niet gek dat een kwart van de ondervraagde leidinggevenden graag software wil die hun planningsproces vereenvoudigt. Een op de drie (30 procent) wil een planning die automatisch wordt geoptimaliseerd op basis van de zakelijke behoeften.
Drie op de tien leidinggevenden geven aan dat hun huidige WFM-software het aantal planningsvariabelen niet aankan. 40 procent ziet verouderde technologie bovendien als grootste beperking als het aankomt op de personeelsplanning.
 
Boetes door wetsovertredingen
Naast het ondervragen van leidinggevenden, analyseerde Quinyx ook 450.000 planningen. Hieruit bleek dat roosters, gemaakt zonder AI-gestuurde planningssoftware, gemiddeld drie tot acht overtredingen van de arbeidswetgeving per week veroorzaakten. Dit resulteerde in boetes die opliepen tot duizenden euro’s.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kwart medewerkers sjoemelt met klokken van tijd
 Invloed op werkrooster draagt bij aan betere bedrijfsvoering
 Nederland moet makkelijker gaan denken over werk en tijd
 Alternatief voor zelfroosteren: participerend plannen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10