zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie

...of is hiermee aan het testen

29 juni 2020 - Interxion maakt de resultaten bekend van een onderzoek naar het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) in Europa. Hieruit blijkt onder andere dat bijna twee derde van de ondernemingen (61,7 procent) actief gebruik maakt van een vorm van AI, of hiermee aan het testen is.

Hoewel de aanpak per sector verschilt, is het voor ondernemingen nog steeds van cruciaal belang om hun IT-omgevingen te optimaliseren voor optimale implementatie. 


Voor het onderzoek zijn 2100 IT-beslissers van organisaties uit acht Europese landen ondervraagd. De respondenten zijn werkzaam in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken en Zweden. 
Uit de resultaten blijkt dat de routekaarten voor AI-implementaties in de komende twee jaar concreet zijn uitgestippeld. In 2022 is 32,5 procent van de ondernemingen voornemens om AI te gebruiken in een operationele toepassing. Daarnaast verwacht nog eens 18,1 procent verschillende AI-toepassingen te gaan gebruiken. Ongeveer een derde (31,1 procent) geeft aan te zullen gaan testen met AI in hun organisaties.
 
Groeiende belangstelling
"Naarmate de samenleving steeds verder digitaliseert, groeit de belangstelling voor AI," aldus Giuliano Di Vitantonio, chief marketing and strategy officer bij Interxion, onderdeel van Digital Realty. "De AI-revolutie is ontstaan doordat de techniek processen weet te automatiseren, nieuwe strategische inzichten kan opleveren, innovatie laat versnellen en de ervaringen van klanten verbetert, en Europese organisaties beginnen toepassingsvormen in toenemende mate te adopteren. Naarmate het gebruik van AI-toepassingen groeit, groeit ook het belang van een adequate infrastructuur. Die is cruciaal om dergelijke applicaties naar behoren te blijven ondersteunen". 

Infrastructuur
Uit het onderzoek blijkt verder dat de infrastructuurvereisten voor een succesvolle implementatie van AI-toepassingen verschilt per industrie. Europese organisaties die actief zijn in de financiële sector, de energiesector en de gezondheidszorg richten zich bijvoorbeeld veel meer op interne oplossingen of samenwerking met regionale aanbieders (40,6 procent), terwijl de verwerkende industrie (41,6 procent) gebruik maakt van de producten van de publieke cloudproviders.
Hoewel de benadering per industrie verschilt, is het duidelijk dat het optimaliseren van de infrastructuur van universeel, en cruciaal belang is. Besluitvormers zijn op zoek naar infrastructuuroplossingen waarmee de belangrijkste knelpunten voor adoptie worden opgelost. Hierbij valt te denken aan onberekenbare kosten, beschikbaarheid van geoptimaliseerde IT-apparatuur en van ervaren personeel. Colocatiefaciliteiten zoals die van Interxion bieden ondernemingen de mogelijkheid om de kosten te beheren en tegelijkertijd de krachtige infrastructuur te leveren die nodig is om AI grootschalig in te zetten.
"De enorme rekenkracht die vereist is voor AI trainings- en rekenmodellen, wordt gegenereerd in ultramoderne faciliteiten die op het gebied van stroom- en koelcapaciteit zijn geoptimaliseerd. De meeste organisaties zijn er niet op ingericht om zulke faciliteiten zelfstandig te bouwen en beheren. Daarom maken steeds meer organisaties gebruik van colocatie-datacenters van derden, zoals die van Interxion," aldus Di Vitantonio.
 

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
 Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
 Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
 Hoe gaan we op een verstandige manier om met kunstmatige intelligentie?
 70 procent financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie
 Kunstmatige intelligentie breed ingezet bij klantenservice‐afdelingen
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10