zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

NBBU: houd uitzendkrachten waar mogelijk in dienst

Vergeet ook uw uitzendkrachten niet

21 april 2020 - De NBBU roept zijn leden op goed werkgeverschap te tonen en uitzendkrachten waar mogelijk in dienst te houden, al dan niet met gebruikmaking van de NOW-maatregel. Het is voor de branche en de samenleving belangrijk dat uitzendkrachten de crisis goed doorkomen en dat er ook voor deze groep werkenden goed wordt gezorgd, aldus het morele appel van de NBBU.

De NOW-maatregel is in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk werkenden in dienst blijven. Werkgevers kunnen bij omzetverlies via de regeling een tegemoetkoming krijgen voor hun loonsom, zodat zij hun medewerkers in dienst kunnen houden. De regeling geldt ook voor uitzendkrachten.


 
Houd de band met uitzendkrachten intact
Om na de crisis de draad zo snel mogelijk weer op te pakken, raadt de NBBU leden aan de band met uitzendkrachten waar mogelijk intact te houden. "De NOW-subsidie biedt hier mogelijkheden toe", zegt NBBU-directeur Marco Bastian. "We weten niet hoe lang de crisis duurt en iedere onderneming maakt zijn eigen afweging. Maar voor iedere onderneming is het, net als voor de algehele economie, van het grootste belang structuren zo goed mogelijk in stand te houden. En dat betekent dat u er als onderneming goed aan doet om mensen, als het kan, in dienst te houden. De NOW-maatregel is hiervoor een goede ondersteuning. Het is een generieke maatregel en het is dus belangrijk dat bedrijven een genuanceerde en afgewogen keuze maken.
We benadrukken naar onze leden: vraag, als het qua bedrijfsvoering en continuïteit van de onderneming kan, de NOW-subsidie aan. We hebben een speciale rekenhulp ontwikkeld voor leden waarmee zij inzicht kunnen krijgen in de hoogte van de voorlopige subsidie en het voorschot. Dat verlaagt de drempel voor het aanvragen van de subsidie en het in dienst houden van uitzendkrachten."
 
Vraag en aanbod
De NBBU-leden werken er met man en macht aan om partijen aan elkaar te koppelen en uitzendkrachten zoveel als mogelijk te herplaatsen. Via een speciale LinkedIn-groep worden vraag en aanbod tijdens de coronacrisis bij elkaar gebracht. Deze groep telt inmiddels ruim 800 leden.
 
Arbeidsmigranten
De NBBU en zijn leden vragen ook speciale aandacht voor de situatie van arbeidsmigranten. Zij zitten in een kwetsbare positie, ook als het gaat om het naleven van de richtlijnen van het RIVM, met name op het gebied van vervoer, wonen en werken. Ook hierin is de NBBU druk bezig samen met andere partijen oplossingen te bedenken.
 "Wellicht ten overvloede vragen wij onze leden met klem om elkaar en anderen in deze moeilijke tijd te helpen en bij te staan als het gaat om huisvesting en zorgverzekering voor arbeidsmigranten," zegt Bastian.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
 Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
 Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Goed georganiseerd uitzendwerk van grote waarde voor inclusieve arbeidsmarkt
 Cao's ABU en NBBU geharmoniseerd
 Werving werknemer via bureau is twintig dagen sneller dan bij corporates
 Detacheerders hebben verbindende rol bij tegengaan onbenut potentieel arbeidsmarkt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
meer top 10