zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fors meer callcenters in Nederland

Nieuwe callcenters richten zich vooral op inkomende telefoontjes

25 maart 2020 - Sinds 2010 zijn er in Nederland 660 callcenters bijgekomen, waardoor de teller momenteel op 845 staat. Vooral over de afgelopen vijf jaar is er sprake van een sterke stijging; tussen begin 2015 en eind 2019 kwamen er 600 nieuwe callcenters bij. Dit blijkt uit onderzoek van Offerte.nl, dat trends in de callcenter-industrie in Nederland in kaart bracht.

Vier op de vijf callcenters worden gerund door een zelfstandige eigenaar. De stijging die de afgelopen tien jaar heeft plaatsgevonden in het aantal callcenters is dan ook grotendeels toe te wijzen aan eenmanszaken. Van begin 2015 tot eind 2019 nam het aantal eenmanszaken toe van 130 tot 700.


In Nederland zijn de meeste callcenters te vinden in de provincie Zuid-Holland (180), gevolgd door Noord-Holland (175), en Noord-Brabant (95). In Zeeland (vijf) en Friesland (tien) staan daarentegen het laagste aantal callcenters geregistreerd.

Invloed van bel-me-niet register
De ingang van het Bel-Me-Niet register in 2009 en de strengere wetgeving rondom de AVG lijken ervoor te zorgen dat het aantal callcenters dat uitgaande telefoongesprekken verzorgt (bijna) niet meer toeneemt. De callcenters die erbij zijn gekomen, nemen dan ook voornamelijk het binnenkomende belverkeer op zich.
Naast het verzorgen en het opvangen van uitgaand en binnenkomend belverkeer zijn er ook callcenters en eenmanszaken die zich toeleggen op onder meer het verrichten van marktonderzoek of ondersteuning bij werving en selectie.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Drie op de tien Nederlanders kunnen collega’s slecht bereiken
 Moderne medewerker ondervindt problemen met geluiden
 ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Slechte IT-performance – wat moet de business manager ermee?
 Callcentermedewerkers zijn belangrijke merkambassadeurs
 Headsetintegratie is topprioriteit voor callcenter managers
 Moderne callcenters kunnen groot personeelsverloop voorkomen
 Callcenter managers gefrustreerd over omgevingsgeluid
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Bespaar tijd door je boekhouding online bij te houden
Op deze manieren kun je je werkkapitaal verruimen
Werknemer heeft geldproblemen, is dat jouw probleem als manager?
Technologie, zo blijf je op de hoogte
Hoe kun je competenties als professional verbeteren?
reacties
Huiseigenaren met hogere inkomens zitten er warmer bij (1) 
Explosieve groei in zoekvolume voor ‘werken op afstand’ (3) 
Philips Lighting gaat Nederlandse hockeyvelden verlichten (1) 
82 procent meer internetoverstappers door thuiswerk-situatie (1) 
Rabobank: Nederlandse economie in recessie (2) 
Zes tips om zo efficiënt mogelijk thuis te werken (2) 
Update: Dure dollar raakt Procter & Gamble (1) 
top10
Een beetje geluk in huis: welke bloemen u juist nú moet geven
Thuiswerkenden niet bezig met privacy bij videobellen
Vijf tips voor een perfecte videosollicitatie
Veel angst en onzekerheid op de werkvloer en thuis door corona
Juist nu moeten werkgevers goed voor hun mensen zorgen
Verveling slaat toe, mensen maken massaal fotoboeken
Online imago beďnvloedt sollicitatiegedrag
Open- en klikratio’s in de lift
ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn
Houd continuďteit en vaart in samenwerkingsprojecten ondanks corona
meer top 10