zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fors meer callcenters in Nederland

Nieuwe callcenters richten zich vooral op inkomende telefoontjes

25 maart 2020 - Sinds 2010 zijn er in Nederland 660 callcenters bijgekomen, waardoor de teller momenteel op 845 staat. Vooral over de afgelopen vijf jaar is er sprake van een sterke stijging; tussen begin 2015 en eind 2019 kwamen er 600 nieuwe callcenters bij. Dit blijkt uit onderzoek van Offerte.nl, dat trends in de callcenter-industrie in Nederland in kaart bracht.

Vier op de vijf callcenters worden gerund door een zelfstandige eigenaar. De stijging die de afgelopen tien jaar heeft plaatsgevonden in het aantal callcenters is dan ook grotendeels toe te wijzen aan eenmanszaken. Van begin 2015 tot eind 2019 nam het aantal eenmanszaken toe van 130 tot 700.


In Nederland zijn de meeste callcenters te vinden in de provincie Zuid-Holland (180), gevolgd door Noord-Holland (175), en Noord-Brabant (95). In Zeeland (vijf) en Friesland (tien) staan daarentegen het laagste aantal callcenters geregistreerd.

Invloed van bel-me-niet register
De ingang van het Bel-Me-Niet register in 2009 en de strengere wetgeving rondom de AVG lijken ervoor te zorgen dat het aantal callcenters dat uitgaande telefoongesprekken verzorgt (bijna) niet meer toeneemt. De callcenters die erbij zijn gekomen, nemen dan ook voornamelijk het binnenkomende belverkeer op zich.
Naast het verzorgen en het opvangen van uitgaand en binnenkomend belverkeer zijn er ook callcenters en eenmanszaken die zich toeleggen op onder meer het verrichten van marktonderzoek of ondersteuning bij werving en selectie.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Slechte IT-performance – wat moet de business manager ermee?
 Callcentermedewerkers zijn belangrijke merkambassadeurs
 Headsetintegratie is topprioriteit voor callcenter managers
 Moderne callcenters kunnen groot personeelsverloop voorkomen
 Callcenter managers gefrustreerd over omgevingsgeluid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10