zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Callcenter managers gefrustreerd over omgevingsgeluid

27 februari 2012 - Het is vaak rumoerig in callcenters. Geluidsoverlast van vele telefoontjes die gelijktijdig gevoerd worden, resulteren soms zelfs in gemiste salesmogelijkheden, misverstanden of een lagere productiviteit. Omgevingsgeluid waardoor medewerkers uit hun concentratie worden gehaald, zijn een probleem bij zowel callcentra met in- als uitkomende telefoongesprekken.

GN Netcom/Jabra heeft in samenwerking met Frost & Sullivan een onderzoek uitgevoerd onder 250 managers van callcenters in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, de Verenigde Staten, China en India. Het verband tussen een goede geluidsomgeving, werknemerstevredenheid en verhoogde productiviteit in het call center werd hierbij onderzocht. 



Verstoorde communicatie
"We wilden weten wat de dagelijkse vreugdemomenten en frustraties van de contact center manager zijn", zegt Gregor Knipper, Managing Director EMEA Central bij Jabra."Geluidsoverlast waarbij de conversaties met de klant verstoord worden, is een van de grootste irritaties van de callcenter manager in de BeNeLux. Maar liefst 91 procent van de callcenter managers is bezig met het oplossen van storende factoren die telefoongesprekken onnodig langer maken en een negatief effect hebben op klantbehoud en verkoop". 

Overlast verminderen
Van de ondervraagde managers probeert 91 procent deze overlast te verminderen door apparaten die herrie maken (koffiezetapparaten en kopieermachines) te verplaatsen. Maar liefst 89 procent probeert de geluidskwaliteit van de gesprekken te verbeteren. Met name managers binnen grote callcentra (95 procent) van 500 medewerkers of meer, zijn zich zeer bewust van geluidsoverlast en gebruiken daarom headsets die het achtergrondgeluid reduceren. Meer dan de helft van deze groep managers van grote callcentra overweegt om medewerkers op afstand te laten werken in verband met de geluidsoverlast.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlander wil dat elektrische auto geluid maakt
 Werknemer stoort zich aan omgevingsgeluiden
 Telefonische bereikbaarheid: er valt nog veel te winnen
 Consument mijdt spraakherkenningssysteem
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10