zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Promotionele branche ziet nog altijd kansen in coronacrisis

Blijf wel handel drijven, is het advies

23 maart 2020 - De coronacrisis raakt ook de branche van de promotionele producten. Vooral het annuleren van evenementen en natuurlijk de besparende maatregelen van bedrijven, maken dat het bestellen van promotionele producten momenteel niet als prioriteit wordt gezien. Ondanks dat, zien partijen in deze branche nog altijd kansen.

Zo zijn juist in deze tijden bedankjes extra op hun plek. Ook kunnen bedrijven die fysiek gesloten zijn, maar op een andere manier te werk gaan, met promotionele producten meer onder de aandacht komen.


Steeds meer wordt duidelijk dat de markt van de promotionele producten extra hard getroffen wordt. "We krijgen annuleringen waar dat mogelijk is, maar ook waar dat niet meer mogelijk is. Daar moeten we nu creatief mee omgaan," laat Lex van den Bosch, directeur van Allgifts. weten in een interview op de radiozender BNR. Hij is tevens bestuurslid van het Platform Promotional Products, waar de professionals van het vakgebied zich verenigen en professioneel met hun vak omgaan. Wel lijkt het erop dat Nederlanders nog iets pragmatischer in deze hele economische situatie staan dan bijvoorbeeld Duitsers. In Duitsland lijkt meer angst te bestaan op dit moment.

Economische maatregelen
In de promotionele branche lag de focus tot voor kort op het aankomende EK. Er is door bedrijven in de promotionele branche veel reclame gemaakt voor EK-artikelen. Het verplaatsen van dit evenement is dan ook een grote spelbreker. Waar mogelijk, worden maatregelen getroffen om in elk geval de partijen in deze branche te steunen. Zo is het Platform Promotional Products samen met ondernemersvereniging ONL in overleg om waar mogelijk extra steunmaatregelen vanuit de overheid te realiseren.

Handel blijven drijven
Ondanks het verplaatsen van het EK en veel andere evenementen, en het feit dat er al snel wordt gekort op promotiemateriaal, zullen partijen in de promotionele branche zeker niet bij de pakken neer gaan zitten. Van den Bosch: "Natuurlijk snappen we dat men nu voorzichtig omgaat met uitgaven, maar dat komt de economie niet ten goede." Van den Bosch wil onder de aandacht brengen dat we vooral niet moeten stoppen met handel drijven en moeten doen waar we goed in zijn. "Natuurlijk moeten we allemaal wennen aan de situatie, maar daarna komt die creativiteit, handelsgeest en improvisatie en gaan we er weer wat van maken," voorspelt Van den Bosch.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Drie op de tien Nederlanders kunnen collega’s slecht bereiken
 Moderne medewerker ondervindt problemen met geluiden
 ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Is drukwerk de sleutel naar succes in het reclamegeweld tijdens de feestdagen?
 Pas op voor oplichters: bescherm uw merk ook in mobiele apps
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Bespaar tijd door je boekhouding online bij te houden
Op deze manieren kun je je werkkapitaal verruimen
Werknemer heeft geldproblemen, is dat jouw probleem als manager?
Technologie, zo blijf je op de hoogte
Hoe kun je competenties als professional verbeteren?
reacties
Huiseigenaren met hogere inkomens zitten er warmer bij (1) 
Explosieve groei in zoekvolume voor ‘werken op afstand’ (3) 
Philips Lighting gaat Nederlandse hockeyvelden verlichten (1) 
82 procent meer internetoverstappers door thuiswerk-situatie (1) 
Rabobank: Nederlandse economie in recessie (2) 
Zes tips om zo efficiënt mogelijk thuis te werken (2) 
Update: Dure dollar raakt Procter & Gamble (1) 
top10
Een beetje geluk in huis: welke bloemen u juist nú moet geven
Thuiswerkenden niet bezig met privacy bij videobellen
Vijf tips voor een perfecte videosollicitatie
Veel angst en onzekerheid op de werkvloer en thuis door corona
Juist nu moeten werkgevers goed voor hun mensen zorgen
Verveling slaat toe, mensen maken massaal fotoboeken
Online imago beďnvloedt sollicitatiegedrag
Open- en klikratio’s in de lift
ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn
Houd continuďteit en vaart in samenwerkingsprojecten ondanks corona
meer top 10