zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Arnoud van Vliet verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2019

Volgens de jury is Arnoud van Vliet authentiek en intrinsiek gemotiveerd

11 november 2019 - Op het negentiende Nationaal Sustainability Congres werd Arnoud van Vliet (Manager CSR & Quality bij Zeeman) verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar 2019’. De prijs werd uitgereikt door Maurits Groen, ondernemer en pleitbezorger voor duurzaamheid.

Arnoud van Vliet is bij Zeeman verantwoordelijk voor alle MVO gerelateerde thema’s zoals strategiebepaling, ketensamenwerking en MVO-implementatietrajecten. "Mijn uitgangspunt is om op transparante wijze aan de belangrijkste thema’s te werken die we als Zeeman benoemd hebben. De ervaring leert dat meerdere kleine stappen zetten een beter resultaat levert dan in een keer te veel te willen. Ik kijk daarbij ook altijd naar wat er binnen onze directe invloedsfeer ligt en waar de meeste impact te behalen is."



Drie kanshebbers
Zo’n 600 MVO-managers hebben in een eerste stemmingsronde tien MVO-managers geselecteerd. Een vakjury heeft daaruit drie personen genomineerd, naast Arnoud van Vliet waren dit Sander Dekker (Manager Sustainability bij Van Oord) en Jolanda Soons -Dings (Sustainability Program Leader Lamb Weston / Meijer). Arnoud is de eerste mannelijke winnaar van de verkiezing na zes vrouwelijke winnaars.
Naast abonnees van het Online Kenniscentrum Duurzaam ondernemen, konden aanwezigen op het Nationaal Sustainability Congres hun stem uitbrengen op een van de drie genomineerden.
De winnaar ontving een cheque voor een weekendarrangement voor twee personen in het duurzame hotel QO Amsterdam.

Jury
Volgens de jury is Arnoud van Vliet authentiek en intrinsiek gemotiveerd om verandering teweeg te brengen. Hij heeft ervoor gekozen dit te doen binnen prijsvechter Zeeman, waardoor het toegankelijk is voor het grote publiek. Zijn ambitie en activiteiten gaan over de kern van het bedrijf: hij is concreet aan de slag gegaan met bijvoorbeeld het creëren van transparantie in de keten. Bovendien zet hij zich in voor verandering in de textielindustrie door actief betrokken te zijn bij multi-stakeholder initiatieven.

Inspiratie
De verkiezing werd dit jaar voor de zevende keer georganiseerd en is een initiatief van adviesbureau Sustainalize met Moonen Packaging en Office Depot. Het doel van de verkiezing is om via de winnaar andere MVO-managers te inspireren en de impact van deze beroepsgroep te profileren.
De winnaar in 2018, Geanne van Arkel blikt terug: "Geweldig om als MVO Manager van het jaar de ervaring van Interface nog meer onder de aandacht te kunnen brengen. Niet alleen buiten de organisatie maar ook als erkenning naar al mijn collega’s die al volop werken aan het realiseren van onze nieuwe missie om klimaatpositief’ te worden (Climate Take Back)."
Folkert van der Molen, juryvoorzitter en initiatiefnemer van de verkiezing: "Het geeft ontzettend veel voldoening om ieder jaar weer te ondervinden hoeveel werk er verricht wordt door duurzaamheidsmanagers bij hun organisaties. De beroepsgroep professionaliseert en groeit stevig door naar momenteel zo’n 650 personen. Het is bemoedigend om te zien dat deze verkiezing enorm leeft bij de doelgroep en als een enorme erkenning en waardering wordt gezien."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
 Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
 Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie finalisten ‘MVO-manager van het jaar 2019’ bekend
 Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2019’
 Geanne van Arkel van Interface is ‘MVO-manager van het jaar’
 Drie finalisten ‘MVO-manager van het jaar 2017’ bekend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Moderne beoordelingsprocessen geven boost aan werknemersbetrokkenheid
Bespaar uw medewerkers de eindejaarsgesprekken
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe gaan we op een verstandige manier om met kunstmatige intelligentie?
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden
meer top 10