zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever

Employee journey maakt belangrijkste momenten en ervaringen medewerkers inzichtelijk

12 september 2019 - Nog geen derde van de medewerkers die net gestart is bij een organisatie, is promotor van hun nieuwe werkgever. 26 procent praat zelfs negatief tijdens de onboarding fase over zijn of haar nieuwe werkgever.

Dit blijkt uit het eerste onderzoek naar de beleving van 4400 medewerkers in Nederland gedurende de employee journey, uitgevoerd door Integron.


 
Employee journey maakt belangrijkste momenten en ervaringen medewerkers inzichtelijk
Hoe vinden en binden wij de beste medewerkers? Dat is dé vraag binnen veel organisaties in tijden van economische voorspoed, waarin de behoefte aan talent groter is dan het aanbod. Voor het geven van antwoorden op deze vraag is de employee joumey een ‘hot’ item binnen het HR-landschap. De employee journey maakt per fase - onboarding, development en offboarding - de belangrijkste momenten en ervaringen van medewerkers inzichtelijk. Robert Mentink, Senior Consultant bij Integron: "Sinds dat de economie weer op volle toeren draait, zien we een kentering in de wensen van werkgevers in Nederland. Volstaat het tweejaarlijkse medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) nog wel, terwijl onze organisatie en de markt om ons heen zich in hoog tempo vernieuwen? Moeten we de medewerker niet vaker vragen om feedback om deze ontwikkelingen inzichtelijk te maken? En wat is het effect hiervan op de journey die de medewerker maakt door onze organisatie?"
 
Werkgevers hebben moeite om het beste uit medewerkers te halen
Nederlandse werkgevers hebben niet alleen moeite om het beste uit medewerkers te halen tijdens de onboarding fase. Slechts 37 procent van de medewerkers in de development fase geeft namelijk aan voldoende kennis en vaardigheden te hebben om het huidige werk aan te kunnen. Dit sluit aan bij wat medewerkers in de offboarding fase aangeven als belangrijkste reden van vertrek bij hun werkgever: de inhoud van het werk, gevolgd door de sfeer bij de organisatie en baanzekerheid.
 
Voorkomen is beter dan genezen
Dure wervingscampagnes, toenadering zoeken tot nog meer intermediairs en het vergroten van het recruitmentteam leveren niet altijd het gewenste resultaat op. Wat als medewerkers nu langer blijven werken voor de organisatie en ze zo enthousiast zijn over hun werkgever dat ze actief referrals aandragen? Ofwel: de medewerker als ambassadeur van de organisatie!
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe tech tools die uw wervingsproces kunnen moderniseren
 Steeds meer Nederlanders ruilen werkgever liefst morgen nog in
 Bedrijfscultuur belangrijkste argument om van baan te wisselen
 Sfeer en cultuur bepalen voorkeur werkgever
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10