zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sfeer en cultuur bepalen voorkeur werkgever

31 maart 2011 - Bij de keuze voor een nieuwe werkgever zijn de sfeer en cultuur van een organisatie het meest bepalend. Uit online onderzoek van Unique blijkt namelijk dat 48 procent van de Nederlandse (latent) werkzoekenden deze factoren het belangrijkst vindt. De inhoud van de functie en het takenpakket geeft voor 33 procent de doorslag.

Ruim 350 respondenten gaven in dit onderzoek antwoord op de vraag: ‘Wat is voor u doorslaggevend bij de keuze voor een nieuwe werkgever?’ 



Salaris en imago
De factoren ‘salaris en andere arbeidsvoorwaarden’ en ‘imago en uitstraling’ zijn aanzienlijk minder van belang. Zo blijkt uit dit onderzoek dat slechts zestien procent van de respondenten salaris en andere arbeidsvoorwaarden het meest bepalend vinden. Imago en uitstraling van het bedrijf komen in verhouding als minst belangrijk naar voren met drie procent van de stemmen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Niet Het Nieuwe Werken maar het ‘echte’ werken trekt starter
 Ongelukkig op het werk? Drie tips
 Zes tips om uw mensen te motiveren
 Crisis vergalt werkplezier niet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10